2011. március 12., szombat

Egyetemi tapasztalatok

Az a helyzet, hogy eredetileg ezekre a tárgyakra jelentkeztem:
PA02 Cross-Cultural Studies 2
LE03 Anglais pratique et examen international (niveau 3) 4
LG02 Allemand (niveau 2) 4
LF70 Français langue étrangere vrai débutant 4
RE42 Local Area Networks 6
VI51 Virtual Life Simulation 6
BD50 Conception de bases de donnée 6

Ez 32 kredit. A három nyelvvel nicns gond. Az elsőn (PA02) kevesen vagyunk, nem tudjuk még az idöpontot, tanárral megy a levelezés. Az RE42t nem vette fel nekem a rendszer, mert utkozott 2 masik targyammal is. Amit még a sulival kapcsolatban tervezek, az az, hogy csinálok pár fényképet mind2 campusról, hogy ne csak a levegőbe beszéljek, hogy milyen az amikor innen oda kell rohangálni. Tehát lesz róluk album is. :) Addigis egy kép a Sevenans campus egyik épületének ablakabol: külvárosi rész Danjoutin-ban, mellette erdő.


Elvileg tehát március 4.-én kellett volna az első előadásnak lenni, de nem volt megtartva. Hétfőn volt (francianyelvű) előadás, de frankón elaludtam (BD50). Kedden reggel mentünk be arra a hiperszuper órára, ami elvileg angol (VI51), de mégis franciául volt tartva az előadás, a tantárgy témája tragikus: Ezt a tárgyat a jelentkezéskor ottlévő tanácsadó arc javasolta, hogy az ilyen 3Ds rajzolosdi, mint a 3DStudio max (amit én már otthon azért kapisgáltam néhány alkalommal). Kedden kiderült, hogy AI (mesterséges intelligencia) programozgatás pl egyszerű játékokhoz, magyarán a már  megrajzolt /létrehozott térbe algoritmusokat kell programozni C++ban...  (mint mondjuk a pacmen figura mozgása egy már létező pályán.) Soha nem tanultam c++-t, és nem szeretek programozni, abszolut nem is érdekel. Esélytelen. Kell valami mást találni helyette, bár a többi előadás állítólag angolul lesz. Ezenkívül van belőle 2 hetente hétfőn "labor", mely 4 óra hosszúságú minden egyes alkalommal. Kedden 10től uebből gyakorlat nem volt. Ezt a két tárgyat tehát próbálom 2 másikra kicserélni, intézés alatt van a dolog, részletek később.


Kedd du 13-ra bementem egy olya órára, amire nem vagyok feliratkozva, de aláírattam a tanárral a megfelelő papírt, így ha minden kötél szakad, még ez is szóbajöhet, mint felvehető tárgy (International security and global challenges).

Az egész csereberére azért van szükség, mert ha marad az eredeti koncepció, akkor a 32ből 12 kreditet iszonyat könnyen elbukhatok, akkor az már csak 20 kredit, ami bizony túl kevés, és vélhetően minimális összeget 21 alatt kell visszafizetni az Erasmus ösztöndíjjal kapott $-ból...

Szerda reggel 10től francia nyelvóra (lett volna), hála a jó égnek ébredés után ránéztem az e-mailemre: kiderült hogy a francia kurzus az csak köv. héten indul. Szerdán 14-18ig angol nyelvet tanulhattunk. Az angol tanár kellemes meglepetés volt, kiejtésének franciához való hasonlósága nulla, egy szót nem mondott franciául (ez ugye már a TOEIC nyvzs felkészítő csoport, level3!), és tök jól érthetően beszélt, folyamatosan kihangsulyozva pl. az amerikai és a brit angol közötti különbséget. Vicces volt - részemről - mikor óra elején arról beszélt, h aki tud, használja ki az Erasmus adta lehetőségeket, vagy menjen angol nyelvterületre dolgozni / akármi... :)

Ezen az órán story: voltak itt is mindenféle külföldiek, nem csak franciák. Teljesen véletlen a csoportból szerintem legjobban angolul beszélni tudo francia srác ült le mellé, később kell majd prezentációt, meg ilyeneket csinálni, vele leszek egy csapatban. A másik érdekesség: van több arab országból érkezett is: óra elején volt egy kis bemutatkozás, mindenki mondta h honnan jött, mi a téma. Mourad nevű algériai sráccal szünetben kezdtem el dumalni, kiderült, hogy amikor meghallotta hogy Attila a nevem, egyből tudta hogy magyar vagyok. Volt németoban 8 honapot, beszel németül, azt mondta h ott megismert egy csomó magyart akik rendkívül jófejek és segítőkészek voltak, így ha bármi kell, akkor ő is szeretne nekem segíteni. :) És ezek után kitalálta, hogy ha gondolom, akkor beszéljünk németül, mert akkor az jó gyakorlás neki is. Mondtam hogy ráér az még egy kicsit, aztán végül csak németül szolt hozzam, de sajnos tul gyakran kellett h angolul válaszoljak. :D Ez az egész angolóra furcsa volt nekem, mert otthon egyetemi angol oktatásban 1etlen 1 db angolórám volt, közlekkari spec angol, annak a heti 1x1.5 órányi szakszöveg olvasgatásnak köze nem volt ehhez a koncepcióhoz, ami itt megy. Késztetnek minket hogy folyamatosan beszélgessünk össze vissza mindenki mindenkivel, szóval nem az megy egyáltalan, hogy mindenki kuksol aztán néz ki a fejéből a tanárra.
Még1 poén dolog történt: az egyik sráccal mikor az óra keretei között beszélgettem, és kiderült h hogy hívnak, rákérdezett, hogy mint a nagy uralkodó, aki ott Eu keleti részében alkotott még régesrégen? Mondon a hun Attilára gondolsz? pheeeeerszeee! :)

Csütörtök reggel ismét francia óra lett volna - de ugy enem volt megtartva.
A csütörtök esti bulit kihagytam, tekintettel arra, h kizárt h felkelnék másnap reggel 7kor.
És csütörtökön nem bírtam tovább, elmentem és ettem egy Kebapot. Ami itt nem ua, mint a döner, lásd kép. :D A gyros szot itt nem használják.

A Kebap-shop belülről, 2 dolgozó van :D Itt ha az ember helyben fogyaszt, akkor először üljön le, kihozzák tálcán, majd a kaja végeztével lehet fizetni. Ja, és van egy kuponom, minden evéskor pecsételnek rá, a 15. gyros ingyen van... :D Nem tudom ki fog-e gyűlni a dolog.

Tehát ez itt a Kebap. Ez hajaz a pitára, később majd csinalok fotót a Dönerről is, az hasonlít a tortillalapba tekert gyros változatra. (mint a Mester utcában. :D)

Pénteken reggel 8-ra keveredtem be a suliba, a francia nyelvű adatbáziskezelős tárgy "gyakorlata" következett, 8-12ig. A BD50re azt javasolta ez az okos ember (amikor vettük fel a tárgyainkat), h mivel en mar tanultam adatbaziskezelést, ez nem okozhat nekem gondot, mert ez az, és nem baj h még nem vagom a franciat, majd belejövök és könnyebb lesz. Az órán tehát a Windesign 10 nevu program, eletemben nem lattam, raadasul francia nyelven. Az oran megcsinalando dolgok egy PDFben, francia nyelven. Bejott egy doktorandusz, b.szott rá mindenre, ujsagot olvasott és mondta, h csinalgassátok. 2 óráig eröltettem a dolgot, probaltam kihamozni h mit kell csinalni, de nem volt minden lerajzolva, és elsőre nem egyértelmu, h az Annuler az a Cancel / Mégsem... és ez mindenre érvényes volt. 2 óra szenvedés után otthagytam az egész orát a francba (ha már Franciában vagyunk:D ), abban a tudatban, h majd keresek valami más
tárgyat magamnak ezen nagyon jó helyett helyett... Tragikus. Tehát 10kor leléptem.

Utcán

Az órarenddel jelenleg 1 probléma van: angolhoz van egy előadás kurzus, 13-14ig pénteken, itt Belfortban, viszont 14től németóra van Sevenansban (20 percre busszal innen). Az angol előadáson valami nyvzs feladatsor mintákat kapnak, rákérdeztem, állítolag nem kötelező, így arra nem mentem.

Németóra: ez ugye 2-es csoport, többen is voltunk, nem csak 3an, gondolom hogy akik előző félévben az LG01-es tárgyat (alap német) teljesítették, azok automatikusan kerültek a 2-be, és nem írtak nyelvi tesztet. A némettanár jó fej volt, bár minden franciául magyarázott. Mentségemre váljon, hogy mindig megértettem mit mond már németül. :) Amikor nagyon furcsa fejet vágtam rá valami francia mondat után, mindig elismételte nekem németül... :) Óra előtt gond volt a teremmel, tul kis terem volt kiírva. Kint várakoztunk páran, kijött, nyomta franciául... Mondom neki hoho, lehetne inkabb németül? Egyből rakérdezett, h en vagyok-e az Attila. Mondom ja. :D A hírem megelőzött. :D:D:D Órán itt is volt mindenféle tennivaló, itt is volt mutatkozzon mindenki be, hogy mizu. Mezőkovácsháza itt is sikert aratott, fel kellett irjam a táblára, elmagyaráztam hol van, és még próbálkoztak is kiejteni - nem sok sikerrel. Sőt még a jelentéséről is tárgyaltunk. Persze először éltem át ezeket a dolgokat újabban németül! :) Mondtam is nekik a monológom elején, hogy ez itt az elsö félévem, nem beszelek még jol franciaul, ezért nekem a ti francia dialogusaitok elég érdekesek, és hogy milyen nehéz elővarázsolni magambol a 7 éve folyamatosan feledésbe merülő német szókincsemet. Óra végére határozottan jobbnak éreztem a némettudásom, özön meg özöööön olyan szót hallottam, amit tudtam valaha, alap, de nem jutott eszembe... A srác akivel párban voltam, azzal meg néha franciaul (na azt csak ritkabban), néha németül beszelgettünk, ha meg volt vmi szo ami nem ment egyik nyelven se, akkor próbáltunk angolul magyarázni. :D Érdekes volt! Az óra 13-17ig tartott, hazifeladat fordítás franciáról németre. Az angollal ellentétben, itt a "könyvben" (ami egy fénymásoloban beszerezhető előre gyárott tűzött fénymásolat) minden franciául van magyarazva, nekem különleges élmény belelapozni, és megérteni a francia szavakat a német alapján... :D:D:D

Tárgycsereberére visszakanyarodva: Tegnap (péntek) este írtam levelet az egyik gurunak az info részlegen, hogy ugyan cseréljék már le nekem az utolsó kettőt (BD50, VI51), legyen helyette az RE42 amit eredetileg is akartam - Local Area Networks (angolul), és az RE56, ami a mobil és vezetéknélküli hálozatok (3G, HSPDA, ilyesmi). [Ezt az "tanácsadó" csavo nem javasolta, de kiderült, h előtanulmány nelkül is teljesíthetö, nekem meg van némi fogalmam a dolgokrol tehat nem full nullárol indulok.)] Ezek angolul is vannak legalabb, meg jobbak is. Aztán majd kiderül, h melyiket tudják megoldani. Végleges órarend később.

Egy véletlenszerűen válsztott étterem étlapja

Péntek este megszületett a döntés, ha semmi nem húzza keresztbe véletlenül a számításokat, akkor megyek Dobit meglátogatni Norvégiába áprilisban, és ezután ő is jön, megyünk Párizsba. :)

Szombaton elvileg volt valami rendezvény a másik campusban, ahol főzögettek mindenki mindenhonnan ahonnan érkezett, specialitásokat, de nekem főzni nem támadt tul sok kedvem, merthát egyedül nekiállni annyira szerintem nem nagy elvezet.. :S Akartam viszont menni, de ilyen baromságot, hogy 11-től kezdődik az innen 20 percnyire lévő campusban... Próbálkoztam 10kor felkelni, gyorsan elvetettem a dolgot, aztán folytattam az alvást 12:48ig. :D Így lemaradtam a nagy kóstolásokról. Mindegy, ez van. :D Ma este pedig megyünk elvileg Sochaux-Montbelliard - Olympic Lyon francia bajnoki focimeccset nézni, előben. :D

Egyéb érdekességek: a Leclercnél benzinkúton nincs kiszolgáló személyzet, sem shop, mindenki tankolás előtt betolja a bankkártyáját, meg a pin-kódot, tankol, aztán így fizet kártyával automatikusan...

Az utcán sétálva csináltam 1-2 fotót a vasútállomásról, és a szemközti épületekről: