2011. június 11., szombat

A 17. hét eseményei

Ismét 1-2 dolog ami elmaradt a múlttal kapcsolatban: a szerdai foyer bulin volt egy dj, keverőpulttal, minden, olyan zenék mentek egymásután szórva, amilyenekkel itt én még nem is találkoztam ilyen mennyiségben, SHM Save The World (új!!!), sorban utána ONE, m2ibiza, avicii szamok, afrojack remixek, csak lestem. Már majdnem olyan volt mintha engem kérdezgetnének mit szeretnék hallgatni, ez rátett a jókedvre.

Így néz ki a szobámban belülről a nagy otthonrol hozott magyarzászló és a kedvenc matrac :D majd he eljutok odaig kívülről is lefotozom.


Amit pedig még régebben felejtettem el megemlíteni, milyen levelet kaptam még május elején:

"Trócsányi László professzor, Magyarország párizsi nagykövete és Ablonczy Balázs, a Párizsi Magyar Intézet igazgatója szeretettel meghívják Önöket egy öt órai teára a Párizsi Magyar Intézetbe május 19-én (csütörtökön) 17 órától. Minden Franciaországban tanuló magyar diákot szívesen látunk, így megkérjük Önöket, hogy értesítsék legyenek szívesek azon diáktársaikat is, akikhez ez a meghívó nem jutott volna el személyesen." És jött hozzá minden szükséges adat, hol mikor. A szerencsétlenségem az az volt, h május 19.-én pont otthon voltam, a másik meg hogy még ha itt is lettem volna, párizsba csak oda-vissza, ha időben meg sikerül venni az akcios vonatjegyeket akkor is 50 euro, plusz a vonatut egyirányban 4 óra... :D Kár h nem küldtek repjegyet, akkor tuti mentem volna! :):):):) Mindesetre a gesztus jó volt, csak az én körülményeim nem sajnos.


Újabb vicces véleményeket kaptam :D
"Amit írtál olvasni is fárasztó volt, de gondolom már megszoktad a pörgést" (Annamari, DHLes kollega volt :D)
"majd olvaslak tovább, hajrá Magyarország és a népszerű Pálinka " (Stef az alsószomszéd :D)
Szombat délután folytatódott tehát a történet. Uncsitesóm - Kati - érkezett Belfortba hozzám 5 napra, a szituáció azonban nem volt egyszerű, megígértem neki, h kimegyek elé a reptérre. Szombaton amugy ilyen isznyatnagy piacszerű vásárvolt Belfort belvárosában, csak lestem, sosem láttam még korábban, később hallottam olyan infot is, hogy ez bizony rendszeres minden szombaton.


Tehát a repülő elvileg 16.35kor kellett volna h leszálljon. Vonattal pedig úgy tudtam megérkezni elé, hogy vagy 17.00-ra érek oda, vagy 14.15-re. Nyilvánvalóan nem akartam 2,5 órát csak ugy ott üldögélni, mondom megyek úgy h 5re érjek oda, ha a repülő késik egy negyed órát, és a csomagot nem kapja meg 5 percen belül Kati, akkor pont akkorra érek oda, amikorra kell, és ha szerencsénk van, elérjük visszafelé a 17.25ös vonatot, így nem kell másik 2 órát szobrozni. A dolgok viszont úgy alakultak, hogy én Belfort > Montbéliárd > Mulhouse >St Louis (innen busszal a reptérre) 2 átszállással mentem, a második vonat viszont negyed órát késett, így Mulhouseban PONT elment a vonat, várnom kellett a következőre, 17.00 helyett 17.25 körül érkeztem meg St Louisba, ott pedig természetesen 45ig kellett várni a buszra, ami fél óránként járt. A reptérre menet en voltam az egyetlen ember a buszon, a sofőr nyögött is valamit, mondtam ismételje, megértettem, utana poénbol elismételte angolul is, hát, csak azért tudtam mit mond, mert mar előtte megértettem, csak az angolból nem találtam volna ki. Ahogy a buszos megy ki a vonatállomástól a reptérre, egy parszaz métert autopalyan kell megtenni, a buszos meg benezte, már masodpercekkel előtte láttam, h nem fog rakanyarodni az autopalyara. Ráb.szott egy jónagyot a kormányra, "vááááááá merrrrrrde" hez hasonló dolgot mondott (ez valami akkkk.rva :D) majd vigyorogva hátranézett rám, én meg jól kiröhögtem. :) Így kis forduló plusszal ugyan, de megérkeztünk a reptérre.

Egy foto Montbéliardból - a vonatra várva volt idő

Nagy a csucsforgalom a StLouisi reptérre igyekvő buszok megállójában

Kati már ott üldögélt, végre találkoztam már mégegy ismerőssel, aki ráadásul rokon is, uh örültem neki. Csipkedtük is magunkat, így a reptéren a 18.00-s buszra vissza is szálltunk, 18.15kor már a vonatallomason voltunk, a 18.25ös vonattal indultunk vissza Mulhouse felé, ahol az a hálátlan feladat várt ránk, h várhatunk 1.5 órát a csatlakozásra Belfort felé. Na aztán végülis nekem csak a témákat kell feldobálni, meg a Katinak is volt mesélnivalója, uh végülis gyorsan eltelt ez az idő. A belforti vonaton a mellettüklévő 4esből az aludni akaró franciák átültek máshova :D:D:D:D a dumálásunk miatt, sokszor gondolkoztam már rajta, hogy mit gondolhat aki egy kukkot nem ért abból, amikor mi magyarok egy olyan nyelven beszélünk amiről ők meg sem tudják itélni, hogy melyik. :D

Megérkezvén Belfortba én természetesen nekiálltam a szokásos ismeretterjesztésnek, hogy átadjam az átadhatatlan mennyiségű információt megjegyzsére. Amihez ugye az is hozzátartozott, hogy "mivel nem olvasod a blogot, nem tudhatod" vagy hogy "ha olvastad volna a blogot, akkor most tudnád :D" A vásárnak már nyoma nem volt, viszont az utca tiszta gané volt, ekkora retket még 1x sem láttam Belfortban sehol. A vasútállomásról beballagtunk a kolihoz, Ica nagynéném féle finom házi készítésű pizzat vacsoraztunk - mikrohullamu-suto nelkül! :D - ekkor már este fél 10 környéke lehetett, és aképp határoztunk, hogy másnap megyünk Colmarba, így időben fel kell kelni. Az időben kelés csak részben jött össze, azaz semennyire, mert sikerült hajnal fél 4ig beszélgetni. Én amugy az Endre és Dobi által már tesztelt matracot vettem birtokba, Kati aludt az ágyon, meg kell h mondjam, azon gondolkozok hogy miutan hazament is a matracon aludjak, olyan jo széles 1 embernek. Csak a baj az h a földre rakva utban van, amugy meg lusta vagyok minden nap pakolgatni. :)

Tehát mivel nem tudtunk felkelni időben, nem mentünk Colmarba, ami egyébként innen vonattal egy órára lévő, jellegzetes elzászi kis turistatelepülés, ha később belefér még vmelyik hétvégén átnézek én is, mert érdekel, és az otthoni bpi angoltanárom még októberben ajánlotta figyelmembe. Autóval 72 km, lélekszáma 65.000, tehát nagyobb mint Belfort, csak sokkal turistasabb - elvileg!!! Egy kép:


Később viszont rájöttem, h ezt elcsináltunk, de erről még majd később. Vasárnap délután így belforti városnézés lett a program: LeLion, citadella. Ezekről a dolgokról ugye van már egy külön bejegyzés.

Vasárnap a BPi szomszédom Dani közben a távolbatűnt: az USA-ba utazott, szeptemberig ott lesz, Innen is jó utat kívánok, bár mostmár tuti nem lesz tul sok ideje blogot olvasni. :)


Hétfőn kezdtem realizálni, hogy kár, hogy nem mentunk el Colmarba, mert így gond lesz, nekem tuti be kell menjek H-K-Sz délután is a suliba, Kati pedig csütön már megy haza. Hétfőn deélelőtt megint nem volt óra, délutan RE42-ből a ZH előtti utolsó gyak - amire azt mondtak h fontos, erre 1 ora utan lelepett mindenki, és nem csinaltunk semmit... szívás. Kedden du meg kellett tartani a boszniai haborus prezentációmat, ami elmaradt előtte héten, sztem turhetoen sikerült, még trianonról is tartottam agytágítást. Szerdán pedig reggel franciaora, délután pedig az utolsó angolóra a félévben, amit jól tettem h nem hagytam ki - pedig gondolkoztam, mert voltak adminisztratív teendők is, amik miatt szaladgálhatnék később. Ezek fényében Kati önként határozott, kedden jóidő volt, és egyedül eldzsalt Colmarba vonattal kedden, leírtam neki hogy milyen vonatjegyet kell venni, mondtam ha gond van hívjon, de nem volt, sikeresen megérkezett, várost nézett, és vissza is jött, élvezte azt mondta, viszont a képeket nem birtam lenyulni, mert szuper sony fényképezőgépe van, amihez nem volt itt a kábel, a memory stick pedig nem embernek való memoriakartya forumátum. (Illetve nem egy nem sony laptopnak. :D) Ez sajnos nem csak a colmari képekre érvényes, ami azert sajnaltos, mert az összes oylan kép amin 2en vagyunk, az az ő gépével készült, nade majd ideadja őket.



A szerdai angolhoz még hozzatarotzik, hogy a globalizaciorol beszelgettünk, mondtam én már mindent, kapitalizmus, az USA rabigába hajtja a világot, mert a 2. vh után nem volt ki szembeszálljon :D stb stb. (Ez a kapitalista dolog onnan jött h előtte kedden órán néztünk egy videot is a témaval kapcsolatban) Azt megállapítottam a tanár válaszaiból hogy történelmileg lenne neki még mit tanulni, mindenre kitérő választ adott (ő ugye USAbol jött, ezért kérdeztem h mi a véleménye), viszont az is tény h megállapította, tetszik neki a hozzaallasom, hogy midnenben a történelmi összefüggést keresem, amiben lehet. Órán megint sikerült jót vitázni "legkedvesebb" marokkói iskolatársammal... :D Akiről végülis - így hogy most egy darabig nem találkozunk - elmondhatom, hogy alapjában véve jószándékú gyerek, óraután még oda is jött h ilyen jokat senkivel nem szocsatázott még iskolai keretek között, cseréljünk mailcímet, ki tudja, mit hoz a jövő. Felfedeztem hogy a suliban a falra szerelt philips tv hatuljan mi a felirat: "Assembled in hungary" :D  Még magyar szavakat is találtam az eszköz hatuljan:



Nem hiaba lattam a DHLnel annak idején azt a sok székesfehérvarrol érkező philipses raklapot. :) Tényleg ott rakják össze a tvket ezek szerint. És mikor ezt mondtam a tanárnak, hogy én mindig keresgélem a magyar kapcsolatokat, akárhol vagyok, kiderült, h szerinte amcsiban a gulyás az egy közkedvelt és tudott étel, amit főzögetnek is a saját maguk módján, és állítólag azzal is tisztbában vannak az amcsik, hogy az bizony magyar! Mondtam hogy mamám még szakács is volt annak idején, a tanár egyből spéci recepteket akar, azt mondta h neki magyarul is jó, majd ő lefordítja. :D:D haha :D:D arra azért kíváncsi lennék. :) Ennyit a heti sulis történésekről, csütörtökön szokás szerint nem volt órám, pénteken meg már megint nem volt tanítás. Ilyet...

A sarga csikos az én epületem, a szobám éppen nem latszik, ez a nagy lapos itt az előtérben meg a Foyer

És ami még a szerda fejleménye, beért az otthoni második interju, ahogy azt már sokan tudjátok, felvesznek a Mercihez aug1-es kezdéssel, ezzel egy elég nagy gondom oldódott meg, és egy igazán jó helyen írhatom majd meg a diplomát, ha végre az utolso utániutániutáni Gépelemek2 vizsgámat sikerül júliusban összehozni. Köszi mindenkinek itt is a gratulációt, Los Csabit viszont idézném :D
"gyors annyit akarok, hogy gratula a Mercihez, soha nem gondoltam volna, hogy egyszer a Michael Schumacher inasa leszel!!! :)))))) Hát látod, ezt érdemli az ember, hosszú évek kitartó szurkolása után... :)"

A hét időjárásáról tömören elmondható, hogy egyik nap esett és 16 fok, másiknap nem és 20 fok, harmadiknap napos és 25, ez a 3 váltakozott folyamatosan. Este meg kifejezetten nem rohadt meleg. (Eközben hallottuk h otthon kanikula vs iszonyat vihar. :D)

Az a képen is látszik hogy nem csak a szökőkútnál volt vizes a járda...

Visszakanyarodva kicsit a Vasárnap estére és a Kati itttartózkodására, elmentünk egy régen dédelgetett vágyam teljesíteni - Kati is vevő volt rá első javaslatra - a Quickburgerbe kajálni. Ez állítólag belga étteremlánc, csont uolyan mint a meki, csak ak aják íze nem teljesen ugyanaz, de amugy tök finom, jó volt. Egy menü volt vagy 7-8 euro, lásd blokk. Méretre meg semmivel nemvolt nagyobb mint a meki, még mindig a Burger Kingre szavazok, amiből a franciak bevallasa szerint is kevés van Fro.-ban.

7.84 Euro

Jött velünk Alexandre is, az mindig gyrost akar enni, mondtam neki h jöjjön velünk, akkor la. kicsit Kati is angolozik, amit meg is tett hellyel-közzel kisebb - nagyobb sikerrel. :) Az, hogy Kati szerint az én angol beszedem hadarás viszont jól rávilágít arra, hogy gyakorlat teszi a mestert, felesleges csak nyelvtankönyvet olvasgatni, ha az ember nem beszél: gimi óta nem tanultam nyelvtant, és az egyetemen is csak egy félévnyi angolórám volt. (közlekkari spec angol ami inkabb szokincsbővítés volt) [És kijövetelem előtt is csak beszelgetés céljából mentem angoltanárhoz]

Hétfőn délelőtt mentünk a CAFba, ezúttal személyesen akartam intézkedni, franciaul, leadtam a még hianyzo papírt, azt mondták más mostmár tutira nem kell, 3 heten belül válaszolnak levélben. Ha szerencsém van, akkor ugye még pont mielőtt hazamegyek. Ha nem jön levél 2 héten belül, akkor az utolsó hetemen még megyek gyúrom őket, de akkor vinni fogok vkit fordítani is. Csak azért h könnyebben tudjam a reklamaciomat érvényesíteni, és elmondani h mi a problémám (hazamegyek, ha küldenek még1 levelet az itteni címemre azt nem fogom tudni elolvasni...)


Hétfő délután mentünk Katival a Leclercbe "vásárolva" nézelődni :), kedden elment ugye Colmarba, szerdán a suli miatt öntevékenyen ment a Leclercbe megejteni a kinek mit viszek haza c. nagybevásárlást. Ittléte alatt rengeteget dumaltunk, sajna Belfortban nincs tul sok látnivaló, a colmart nekem pedig ki kellett hagyni, de remélem azért jól érezte magát az itt eltöltött pár napban. Csütön kimentem vele az állomásra, aztán pedig intéztem a további igencsak szívmelengető adminisztráció következő lépéseit...

Vettünk felesben egy 6dbos Eclkert, 4.5 euro votl ha jol emlékszem, 2x karamell, 2x csoki 2x vanília, ezek képen is rondábbak, meg ízre sincsenek olyan jok, mint a cukrasztas (aminek darabja 1.5 euro ha jol emlékszek)

Kedden kislattyogtunk a tóhoz, ahol már korábban Dobival és Endrével voltunk egy 5 percnyit. :D


Mult héten tudtam meg ugye Cristina bucsubuliján, hogy a kolinal van egy honap felmondási idő. És milyen jó fej ez a francia adminisztráció, hogy nekem erről szóltak időben?! Senki nem mondott egy árva kukkot sem. Mindegy, gyorsan összehoztam egy lemondós papírt, elküldtem postán, elküldtem mailben, meg még kedden be is vittem, amikor megnyugtattak, oké, nem kell fizetni majd juliusra semmit, még félhónapot se, és 30-án adhatom le a kulcsot. Aztán persze később leesett, h én 1-jén akarom leadni a kulcsot, ugyanis le van szervezve már: anyuék jönnek nővéremmel 30-án ide megérkeznek, 1jén lépünk le Belfortból, irány Párizs, ott leszünk 4 estét, majd 1 megálló megszakítással 6-án érkezünk BPre. Másnap Balaton Sound. A héten megvettem az Eiffel torony belépőjegyeket, és a szállás is le lett foglalva Párizsban 4ünknek. Na tehát emiatt az 1-je miatt aztán még volt variáció, de végülis azt mondták nem gond, leadhatom 1-jén is a kulcsot.

Csak a cipőt figyeld! :) ez én vagyok, még mielőtt valaki megkérdezi, hogy ki ez. :)

Ezek után viszont jött a következő adminisztratív érdekesség... Mielőtt hazamentem, elmulasztottam befizetni az aprilisi kolit. Mire visszajöttem, már a duplaösszegű figyelmetetés állt a postaládámban. (a májusi díj is rajta volt.) Nemtudom h irtam-e már korabban, a kolit ugy fizetem, h kapok egy ugynevezett TIP-et, az egy csekkszeru papír, aláírom, ledátumozom, mellérekok egy RIB-et (ezek az en bank adataim), és elküldöm postan. A Neolia (a cég aki a kolit intézi) pedig így automatikusan egyszer leveheti a TIPen szereplő összeget.) Tehát utaltam át pénzt a francia számlámra, és elküldtem a TIP+RIB konbinációt. Legnagyobb szívásomra 1 nappal hamarabb beérkezett nekik a TIP mint a számlámra a pénz, így nem birták levenni: a bank természetesen 20 eurot csak ugy levont ezért cserébe. Hogy a jo k.rva anyjukat, gondoltam....
Persze a levéltel megprobalasat követő napon jött meg a pénz a számlámra.

Erre bementem a bankba csütörtökön, mondani, h én utalni akarok! (Netről nem egyszeru, smsben kell hitelesíteni a számlaszámot - amire küldenénk - meg ilyen baromságok) Kiderült, hoyg ezt igy most nem lehet, kérjek uj TIPet a Neoliátol. Kértem is, mit mondtak? Nem tudnak küldeni, menjek be MÁDÁM RIKORDhoz (Mme Ricord) akinek az irodaja az en koliepuletemben van, és beszeljek vele. Na az a nő valami tragédia hiába mondom neki franciaul h lassitson mert nem értem, csak hadar mint a g.ci tovabb. Nagyon irritalo egy nőszemély. Hala az égnek volt a segítségemre 1-2 kolis aki angolul beszélt. 2 poénja volt a beszélgetésnek: 1jén nem is jo az én kiköltözésem. Hát mondom ez csodás, gyors azt hazudtam h már megvan a repjegyem haza mikor juli 8at akartak rámtukmalni... Aztán hogy akkor 30-án. Mondom és akkor hol alszok?! Aztán az lett végül megbeszélve, hogy 30an "vizit", megvan-e minden a szobamban, nincs-e széttörve semmi, stb, a kulcsot pedig "bedobhatom" mégis elsején...

A felhők tök jol néznek ki

A másik érdekesség ami itt kiderült: a rendszer alapján nekem rendben van kifizetve az aprilis meg a majus. Na most akkor hogy van az, h a netbankom szerint a szamlarol meg nincs levonva? A CAF kizart dolog h 2 nap alatt utaljon pénzt... uh most nem tudom mi van. Írtam a suliban Zeldának, h kérdezze már meg Ricordot, hogy mi van, hátha csak benézett valamit. A CAFról meg kiderült, bejelentkeztem netes oldalukra, hogy még megint kell valami papír, p.csán tudnam rugni őket...

Kati amugy hozott magával ezt-azt rendelésre, mondtam neki h hozzon 4-5 maggi finomfalatok c. műkaját, mert azt csak megfőzöm, és már kész is, hozott 1et belőle, meg kb 6 rafinéria alapot. Az utobbiról azt kell tudni, hogy kell hozza mindent venni A-Zig, a legfőbb probléma h hust is, amit itt én ugye egyszer sem vettem még, mert drágább mint otthon... :D Sebaj! :D Rendeltem még egy futyulos malnat, azzal semmi gond, péntek este már ittunk is Alexandre-rel belőle. Ugyanis FIMU van, erről később lesz bejegyzés, h pontosan mi is.


Pénteken napközben elhívott a két Mo.-ra Erasmusra tartó srác gyrostenni, bár nem tudom miért várják azt, hogy megváltsam nekik a világot, mikor ők kb 0 szinten voltak az én segítségemre itt, mindegy én jófej vagyok, és max majd még dumalgathatok velük franciául is, ha szeptembertől Mo-n lesznek... :D


Péntek este Alex elvitte a matracot, a szobám tiszta üresnek néz most így ki ideiglenesen. :) Aztan tehát volt némi bagzás, viszont 12 felé hazajöttem. Dumaltam Danival skypeon, az USAban minden rendben van, amin viszont jót röhögtem az az volt, amikor azt mondta: "Tudom mostmár miért irsz blogot :D Lehet nekem is kellene..." [Korabban el volt hulve hogy ő bizony blogot biztos nem írna majd, most meg gondolom megkapta a nyakába a 10millio kérdést.]

És akkor egy pár kisebb érdekességgel ezt a bejegyzést, csak ugy véletlenszerűen

1, a franciak a vonaton abszolut nem kérdezik meg ha 2en ülünk 4 helyen, h szabad-e a masik kettő, ülnek le automatikusan. otthon ha egyedül ülök egy kabinban akkor is megkérdezi mindenki, és én is hasonlóképpen teszek ez itt nekem érdekes.

2, Az miylen mar h a bagettre még van ahol méretet is irnak? 90/35x600 mm. Ha lenne nalam centi, ugyan kimérném hogy jo-e :D

3, A dijoni majonézt feltétlen ugy kell reklámozni, hogy a "tiszta levegőn nagyranőtt csirkék tojásából"

4, Kebapos chips. Az íze nem kimondottan gyros, dehát ezt is ki kellett probalni. Alapjában véve nem is eszek szinte chipset.

Zoli, ilyen van/volt otthon?! :D

5, uj scooter kislemez jelent meg, a club mix kifejezetten ajanlott azoknak is, akik nem szeretik a scootert, mert nem kimondottam scooteres, jo elektronikus. (de csak a club mix!!!)

Club Mix

És az eredeti valtozat, klippel, ez csak scooteres idegzetűeknek :D de mi az a lila melegítő... :D

6, Donato a 4napos múlthétvégi szünetben nem apro túrát tett.....


7,
Ez pedig a FIMU, erről majd később... :)