2011. június 18., szombat

A 18. hét eseményei

Legyen ez a nap zenéje

A kronológia tehát hétfő este szakadt meg, viszont mielőtt folytatnánk: rég volt már olyan, hogy egy bejegyzés ne a korábban kiamaradt dolgokkal kezdődjön, most sem lesz ez másképpen. :)

Alejandroval volt alkalmam még korábban megbeszélni egy érdekes dolgot, kérdezett 2 dolgot magyarországról, (ez suliban volt órán) utána irkált egy papírra, majd furcsan bologatott és mutatt a papírt.
Franciaország területe 674.000 km2, lakosok száma 65 millio. Bolívia, ahonnan ez a srác jött: 1.100.000 km2, lakosok száma 11 millió. Magyarország, ahogy tudjuk 93.000 km2, és 2011-es becsült adat szerint 9,975 millió lakos van. Az arányok a durvák: Fro kerekítve 6x akkora mint Mo, és 6x annyian lakják. No problem. Bolívia viszont 10x akkora mint mi, és majdnem uannyi a lakosság.... na ez a durva! :) (aki nem tudja hol van Bolívia, annakitt a link  de ez csak egy kosza feltételezés, mert gondolom mindenki tudta. :D)

A kedvenc lengő hidam amin ha ugrálunk hullámzik  - na nem ugy mint a Tacoma

Másik szemszögből egy olyan hídról amin még nem is gyalogoltam át korábban. :D

A FIMUhöz kapcsolódoan 3 érdekesség jött, az egyik amikor Jorgének elárultam, hogy a neve magyarul György. :) A másik amikor (meséltem már rola, h Andres az egyik argentin gyerek vmi horrorsok ösztöndíjat kap a francia kormánytól, amit sz.r is szét rendesen) kiderült, h Andres mult héten vett 700 euros fényképezőgépet, amit használni ugyan még nem tud, dehát majd beletanul... A harmadik pedig, hogy Swedish House Mafia bulin látott hangulatot idézett bennem, mikro a FIMU egyik koncetrjén ugyanúgy leültették a tömeget, mint ahogy anno minket a Papayában tavaly nyáron. (kapcsolódó szállóige a megfelelő videóból: B.meg mivaniiiiiiiittt? :D) Aki nem tudja, annak elmagyarázom, amikor a bulin már a tetőfokára hágott a hangulat, közeledett a végkifejlet, akkor egy sláger következő refrénje előtt lenyomták a zenét, és be lett mondva, h "sit the fuck down" (üljetek le a f.szba :D) Az egész tömeg leült a "tánctéren", és amikro a refrén érkezett hirtelenszerűen, akkor felugorva kezdett mindenki tombolni. Na ilyen volt horvátban tavaly nyáron egy igencsak elektronikus jellegű bulin, msot meg egy rockféle koncerten. Hogy ki kezdte, nem tudom, de mindenhol röhögve tapasztalják az emberek. :)

Szobámból egy kép - dobi féle perspektíva,. amit most en is tamogattam

De én a szép füves gyepet is le akartam fotozni

ami még wallpapernek is tök jol mutat

Folytatván tehát a hét történéseit, hétfőn pünkösd volt és szulinapi party. A fél 3as fekvés után reggel 8kor keltem befejezni a prezentációt (amit 3an kellett összerakjunk, és a megfelelő darabokat atküldték mailben), bementünk a suliba 1-re, erre mi van megint? Tanár sehol, kölköl sehol, óra sehol. :D F.sza. Hanyadik ilyen alakalom is? :) Kelt volna fel a halál ha ezt előre tudom. Kedd este német prezentációt kellett volna csinálnom (témám a Sportmotorozás), de nehezen vitt rá a lélek, így szerda délelőttre maradt a dolog lényege.

Érdekesség: korábban írtam, h  itt nincs munkanap pótlás, azota rákérdeztem, olyan itt tényleg nincs, h szombaton pénteket tartanak, de az egyetemen egy cifrával ezen a szerdán pénteket tartottak! Így lehetett az, h szerdan délutan volt németórám. Viszont mivel elég csehül álltam, a franciaórát kihagytam - ami amugy szerdánként van, de utolag derült ki, hogy természetesen ez sem volt megtartva, mivel szerdan péntek volt... (de erről előtte héten egy hnagot nem szolt a tanár - aki alapjában véve a normálisabbak közé tartozik.) Kb 13hra lettem kész a prezivel, 14re kellett volna Sevenansba menni németre, viszont egy hang hazit nem csinaltam, égni meg nem akartam, így ugy döntöttem, nem megyek csak 4-re, így kihagyom a TDt(nagycsoport), és csak TPre megyek, amikro már ugy sem lesz semmi, csak a 3unk prezentációja, aztan ennyi. 

A régi várfal egy darabja a város másik részén

Mivel szeretem a buszos storykat, itt megragadnám az alkalmat.Direkt hamarabb mentem ki a megálló felé kb egy 15 perccel, mondom ezek a buszok úgy járnak, h nem lehet mindig a menetrendbe hivakozni. Hol pár perccel hamarabb jön, hol később, hol még az előzö nagy késésben van így pont arra szállok fel. Kimegyek, latom ott megy el egy busz nem tul messze, nezem a menetrendet, na mondom nem rohadtok meg, nemhogy uj menetrend van, hanem amivel én járok 2 megállóval tovább közlekedik (Movillars helyett TGV GARE) a végállomás... Ugye odaig megy, ahol a TGV fog közlekedni az év végétől kezdve valamikor. Na termsézetesen a busz ami elment, az az enyém volt, és természetesen 20 perc múlva jött a következő, így jót üldögéltem, kicsit sem voltam ideges. Később 16ra érkeztem is az órára, tanár csodálkozott is, azt hitte h elfelejtettem hogy van aznap németóra. Prezentáció elég nyögvenyelős akadozosra sikerült, jelen némettudásomhoz talán kicsit erős témát választottam, és kicsit tul részletesen is akartam előadni, nem sikerült vmi fényesre, de természetesen a saját fotóm mutogatásán és a döbbeneten mikor felvillank rajta h "Ich bin" azért jot mulattam :D [ a társaság ugye atlagosan 19 éves...]

Ez volt az a kép! :)

Szerdan Sev.-ba buszozáskor derült ki, h le van tiltva a bérletem (elektronikus) ugye, na mondom f.sza, akkor jutott eszembe h tenyleg kaptam mar rola levelet h el kellene menni befizetni 8 eurot. :D (Mert amikor le akartak vonni a kartyarol nem tudtak a karcsu egyenleg miatt) Ennek ellenére felszállhattam - ill a buszon maradtam. Csütörtökön mentem el befizetni, azt mondták szombattol használható a kártya. Dörzsöltem is a tenyerem, h akkor a számlával pénteken majd felszallok a buszra, de elkönyvelni nem tudjak majd az utamat, nyerek pontosan 424 forintot. Hát, nem így lett, ugyanis pénteken már mukodott a kartyam. :D

A prezi után szerda este volt tehát a repas azaz a vacsora Loráékkal, csütörtökön egy napközben evett gyrosra futotta. Csütörtök volt elvileg az utolsó tanítási nap (amikor nekem ugye nincs órám), pénteken már kezdődik a "vizsgaidőszak első hete" ami a köv csütörtökig tart, ekkor vannak a szóbeli vizsgák. Én nekem kapásból volt is egy, a német szóbeli pénteken. Háh, gondoltam én, majd tanulok. Természetesen megint csak péntek délelőtt sikerült! :) De akkor legalabb tényleg tanultam. 16.50re kellett atbuszoznom Sevenensba, én voltam az utolsó. A buszos nagyban csulázik ki az ablakon (miért ne?), egy idiota csaj meg a buszokon (BPn a 7es volvokon van ilyen tutira) az 1,5 személyes helyre nem odanyomorította magát mellém? Majd kitértem a hitemből, ráadásul a bal lábam olyan szar helyen volt, hogy majdnem mondtam a csajnak állsz fel azonnal vagy en fogok. Hála az égnek csak 5 megállónyit kellett mellette eltöltenen...) Megérkezve 
3 témát kaptam, amiből választani lehetett: 1, gyakorlat vagy nyari munka élmények 2, fontos-e nekem a sport és ha igen miértm ondom ezt 3, nem értettem az igét, de valami olyasmi, hogy ha elutazok 3 honapra kiadnam-e a lakasomat. Az elsőt választottam, meséltem 15 percen keresztül az éjszakai sofőrszolgálatoskodásról - ami 2008 nyarán volt, amivel túl is szárnyaltam az igényelt 10 percet, egész összefüggőre sikerült, bár gondolkozva, de sokszor magamat javítva 600x jobb volt, mint a prezi szerdán. Utána még dumaltam a tanárral mindenféléről, merciről, stb.  (Tudta h megyek interjura, mert mielott hazamentem, írtam egy 5oldalas cuccost az interjun felmerulo témákból, aztan megkértem h javítsa ki.) Ez a tanár határozottan jó fej - nem mindenkiről elmondható, arról nem is beszelve h mikor látta h furcsan nezek, mindig elmondott mindent egy francia magyarazas utan nekem németül is. És így még jobb is volt, hogy a végén egész összeszedetten sikerült a téma.

Itt is van igény az olcsóbb benzinre :D

Csináltam ám végre óra előtt/után a Sevenans kampuszról egy halom fotót, már nagyon érik a sulis bejegyzés, hamarosan!!!

Ez a kép nem messze készült a Sev campustol, a buszmegallóban. a BUT az egy mindenféle lakberendezési bolt, mindig jot röhögök, h Belfort University of Technology is lehetne (UTBM helyett).

Még egy különösen nagy élmény volt a német vizsga előtt... Az egyik sráccal, akivel előtte még sosem beszeltem (Anthonie) elkezdtunk témázni, franciául! És tök jol ment. Persze megitn hozza kell tenni, h csak bizonyos témákban, de kb egy 10 perces beszelgetes volt, és megint azert volt külön elmény a dolog, mert ez a gyerek se nagyon tud angolul (mondta is h a német neki az elsődleges idegennyelv - az más kérdés h nem egy nagy ász belőle :D) így megint tiszta kihívás volt. De jo azt tudni, h értik amit mondok, és még amiket ő mondott nagyjából azokat is felfogtam...! Amire még rajottem, h ha bekerulok 1 csoportba, ahol mondjuk mindenki francia, akkor nagyon mem csípem ha franciaul kell megszolalnom Így volt ez mindig a német orakon, amikor 1-2 emberrel dumaltam, akkor velük is csak ugy félrevonulva, ez is egy ilyen szitu volt, nem voltunk csak 2en. Namármost az ilyen alkalmak sokkal jobbak arra h gyakoroljon az ember, mint amikor 6an allank körbe, aztan mikor egymassal beszelnek egyből elvesztem a fonalat. :D Na de ez a gyerek is mondta, h egész jol probalgatom a dolgot, mert érthető amiket mondok, és annyira nem is rossz. Persze azert mindenhol kijavított. Az ilyen és ehhez hasonló élmények után jön rám mindig az érzés, hogy okéoké, mennék már haza (amin lényegében azert prögök mert így hogy itt a vége az ember csak szamolgatja a napokat, de ha még 2 honapot kellene maradnom nem dőlnék a késembe), de azért maradnék is szívesen, mert van hova előre.

Vizsga után a szokásos Leclerc program következett, este Donatonak elmentem mosozsetont venni (mert ő nem volt itt abban a 15 percben mikor nyitva az iroda) aztan Foyer 1(!) sör, majd csak elevett a fene minket A.-szel kajalni egy gyrost. Visszafelé olyan szinten de olyan szinten SZ.RRÁ áztam, amire nem tudom mikor volt példa utoljára. Mert persze a csepegő esőben úgy indultunk el, hogy rövidgatya papucs. :D

A leclercben felfedezett élmény gépezet, ami talán csak a pékségünkben jártaknak (lefgőképp Apunak :D) lehet érdekes, ez egy selfservice (önkiszolgáló) kenyérszeletelőgép. Érdekes látni, h ez nem morzsál (annyira :D)

Péteken még delelőtt elküldtem végre a Mercihez minden papíromat amit kellett (kösz az együttműködést a papírok megszerzésében: Enikő, Endre, HegyiZoli, Anyuék). De mivel sokan kérdezték h mit fogok csinálni, és mindenkinak azt mondtam, h pontosan még nem tudom, itt egy kis "bő" tájékoztató. :D

A kecskeméti gyár logisztikája magába foglalja az anyagok és a hozzájuk kapcsolódó információk tervezését, irányítását és kontrolját a beszerzéstől a termelésen keresztül az új gépjárművek kiszállításáig. Csapatunk célja, hogy a megfelelő termelési tényezők a megfelelő mennyiségben, a megfelelő helyen, a megfelelő időpontban, a megfelelő minőségben és megfelelő költségekkel rendelkezésre álljanak.

Tevékenységünk központi elemei:
  • proaktív és szerteágazó termékbevezetés menedzsment
  • intelligens termelésirányítás
  • hatékony fizikai anyagáramlás
  • beszállítói menedzsment


A kecskeméti gyár logisztikája öt szakterületre tagolódik:
  • programtervezés és termelésirányítás
  • termékbevezetés, változásmenedzsment és irányítás
  • ellátásilánc menedzsment
  • tervezés, munkaerő-gazdálkodás és -rendszerek
  • transzportmenedzsment és árubeérkezés


Az időre elmondhato, h egész héten nem volt egyaltlan rohadás meleg, egyik nap 20+ napos, masik nap 17 nap nélkül, ez megy mindig, pénteken pl reggel sütött a nap, 20 felé lendült az idő, délután miutan hazaértem olyan szinten szakadt az eső mint az atom, elállt, elindultunk enni, hazafele özönvíz megint... Ma meg szombaton mi van? Úgy fúj a szél meg huhog, meg olyan hideg van hogy elég volt a 30másodperc reggel 9kor szellőztetni... 15 fok van. bergenben meg 12, há na! :) Félreértés ne essék azert keltem fel 9kor, mert csinalni kell a dolgaimat hétfőre, nem azert mert nem birtam volna még aludni tovább. Aztán blogírás lett belőle.

A hét folyamán mikor mentem scannelni a suliba, akkor Haylee irodájában tudtam ezt megtenni, tlaálkoztunk egy arccal, akiről maga Haylee mondta, hogy nem mindenki csípi a fejét, mert ő az egyik legnagyobb szószólója annak, h minek angolul tanítani, tanuljon csak meg franciául aki ideteszi a lábát Belfortba. Kedves ember lehet! :)

Még 1-2 szó a mexekről, nemtudom ezt írtam-e... 3an közülük (na nem az akit én hívtam) mondjak h jönnek Mo.-ra. Régebben vilagosan elmondtam, h juli 7-10ig en nem leszek BPn (Balaton Sound - ahol őket pesztrálni meg nem áll szandekomban). Mondom nekik nade jo, mikor? Aztmondja: 7-11.ig. Fogtam a fejem aztan nem mondtam rá semmit, mondom jöttök amikor akartok, de a magyar telefonszamomat ugysem tudjátok még. :D Előtte majd kapnak egy listát az érdekességekkel mindesetre, ha szépen megkérnek.

Plusz érdekesség, Robi a héten Mérnök Úr lett mostmár hivatalosan, innen is gratula. (Ricsi is de ő nem olvassa sztem a blogot - azért neki is grat.) Dobi hazaért tegnap Mo.-ra a Norvég erasmusából, és most belevetheti magát az otthon még hátralévő vizsgá(k?) ba. Hajrá, bár előtte ezt már tuti nem olvassa el. :) És nem utolsó sorban DaniSzomszld él és virul amcsiban, akit érdekelnek a feltöltött képek Portlandból és környékéről, az ebben a galériában nézelődhet. A képeket kommenteli is = olyan a latszat mintha még mikroblogot is írna. :D


Egyéb olvasott érdekességek :D megjelent a Duke Nukem Forever. Az indexen volt egy cikk, aminek ez a bevezetője, jot röhögtem rajta. "Amikor a Duke Nukem Forevert elkezdték fejleszteni, Magyarország miniszterelnökét még Horn Gyulának hívták, az amerikai elnököt Bill Clintonnak, az oroszt Borisz Jelcinnek. Egy Larry és egy Sergey nevű stanfordi egyetemista éppen elkezdte írni a Google nevű keresőmotorját. A Star Wars-rajongók meg voltak őrülve a hírtől, hogy lassan elkezdődik a Baljós árnyak forgatása. A magyar minimálbér 17 ezer forint volt, az NB1 bajnoka az MTK, a gólkirály Illés Béla. Még nem ment a Barátok közt, leginkább azért, mert nem létezett Magyarországon kereskedelmi tévécsatorna. " (link a cikkre)

A másik érdekes cikk indexről: "Az IBM kávédarálókkal kezdte, lyukkártyákkal folytatta, majd az üzleti zseni Watson-dinasztiának köszönhetően a világ egyik legértékesebb és legbefolyásosabb technológiai cégévé vált. De hogyan?" (link a cikkre)

És akkor zárjunk zenével by HegyiZoli :D