2011. június 4., szombat

A 16. hét eseményei

Pótlandó hétfői elmaradások: a kedvenc sokat emlegetett postám nyitvatartási idejét átvariálták, végre legalabb megjegyezhetően mindig uabban az időpontban van nyitva délután. Azért mentem ugye mert kaptam vmi ajanlott levelet. Az értesítőn valami olyan hányás módon volt ráírva hogy mikor lehet értemenni, h nem tudtam elolvasni. A postan kiderült hogy "ilniápáankor" = még nincs itt.... Jöjjek később...


Éjó beszólások hétfőről :D
"Endre Zalántai mire elolvasok egy bejegyzést írsz egy másikat.... Így sosem fogok végezni!:D"
Évi: "Én ugy olvasom, hogy egyet az elmaradásból, egyet az újból. :D

1-2 krédést feldobva tiszta interaktív lett a blog.
A ferihegyi Celebi storynál az információáramlás a tetőfokára hágott :D Infok by Robi

2006. október 26.-án a Budapest Airport Handling Kft. részvényeinek felvásárlásával, annak tizenöt éves sikeres múltjára alapozva a török tulajdonú Çelebi Ground Handling Inc. megalapította cégünket, a Çelebi Ground Handling Hungary Kft.-t, amely ma jelentős piaci részesedéssel rendelkezik a budapesti Ferihegyi Repülőtér földi kiszolgálási piacán.

Az isztambuli Çelebi Ground Handling Inc. vállalatot 1958.-ban hozta létre Ali Cavit Çelebioglu - ez volt Törökország első magántulajdonú földi kiszolgáló cége. (http://www.celebi.hu/hu/rolunk.html)


És akkor a felszállással kapcsolatos téma :D by Robi
Az indulás/érkezés iránya függ az épp aktuális széljárástól. Ferihegyen 5 csomós szélerősségig a 31-es irány preferált, e felett pedig a fel- és leszállások mindig széllel szemben történnek. A 31 azt jelenti, hogy a 310 fokos tájolású (általában a bal oldali) kifutóról szállnak fel a gépek. A másik irány a 13-as, vagyis amikor a 130 fokos tájolású pályák a használatosak. 


Ez mind szép és jo, viszont tudjatok mi kellene? Valami légifolyosó ábra, amin a felszállás után lehet látni hogy milyen íven repülnek a gépek. Végülis ebből indult ki az elmélkedésem, és azt nem tudjuk, hogy ha ÉNYi irányba gurulva száll fel egy repülő, akkro mi alapján kanyarodik rögtön balra és kerüli a várost délről, vagy pedig kanyarodik enyhén jobbra, majd É-pest felett balra, és kerüli a várost felülről...

Hétfőn este természetesen nem nagyon sikerült nekiállni prezentációt hegeszteni, így megint a szokásos menetrendet kellett követni: felkeltem 8kor, aztán nekiálltam. Suliba 13-ra kellett bemenni, kb fél1re lettem kész. A keddi órán 5en tartottunk volna prezit (2 mex és én + 2 másik arc akinek korábban vmilyen oknál ofgva elmaradt a prezije.) Üldögéltünk ott kb 13.25ig, a tanár meg nem jött. :D Újabb érdekes pont ennek az egyetemnek. Ez az egész annyira volt jo, h elmentem a postára ismét a cuccomért, nagy sajnalatomra nem pénzt kaptam hanem fizetési felszolitást. :D (koli)

A mult héten elkezdtem e-maileket ereszteni az "erasmus irodára", 3 levélre sem sikerült válaszolni Hayleenek, aztán végre átpasszolta az ügyet Zeldának, akinek 7 kérdéses levelet tudtam küldeni, és így ezen a héten már kaptam 1-2 választ is.

Kedd délutánra nem volt semmi különleges progi, arra készültem h nekiállok fr. hazit csinálni, természetesen nem sikerült elkezdeni. :) Estére viszont 2 progi is volt: "Group discussion" azaz a külföldieknek iylen dumalos est amikor lehet angolul, franciaul, meg spanyolul külön "asztaloknal" dumalni. Ez volt ebben a félévben a harmadik: az első alkalmon volt 3 külföldi, másodjára senki (mikor en otthon voltam), most meg voltam én meg egy kínai csaj :D Én csak röhögtem rajta, h nekem ez jo, mert igy ugy tudok dumalgatni h ram figyelnek meg engem javítanak ki. (Amugy akivel dumaltam az a Tristan, Audrey, meg Dimitri, akiket amugy is ismerek és szoktam velük csevegni mindenféle szervezett alkalom nélkül. :D)

Ez 19:30tól volt kb 21:00ig, akkor ugyanis átdzsaltunk a Duvillardba (másik koli), ahol az egyik román csajnak (Cristina) volt a bucsu estre: Donato azt tervezte, h 4-5 embernek főz egy spagettit (természetesen üveges eco+ szosszal.... :D) A kis összejövetelből az lett, hogy 25en lettünk, annyi embernek főztek egy szolid adag spagettit, sajt nélkül. :D A szokásos spanyolnyelvu delamcsi tengelyhez hozzajött 2 francia - 4 marokkói - és 3 román + a Cristina akinek volt tkeppen ez a bucsu"bulija" - csütörtökön ment haza.


Kis kitérő a másik 3 románról... Egy csaj (a képen közéső sor jobbról 4), meg egy srác, akik elvileg nincsenek együtt, de a srác valami olyan szinten a csaj seggében volt végig, hogy már csak ezt látni is idegesített. A csaj meg húúú. :D Azzal indult a story, h én vittem egy Fütyülőst (már ami még megvolt belőle), a csaj viháncolva beszologatva elkezdett oltani, hogy az light, meg hogy miez a poén már hogy a palinka az magyar. Ezek ketten azok akiket én próbáltam az elején szocializálni, és hívni buliba mikor mentünk (kb most volt az első esemény ahol vhogy előkerültek), de nem jöttek sosem, hát inkabb most se jöttek volna, engem rendesen feb.szott a hülye picsa. Ezen kívül nem is szóltam hozza nagyon semmit, a másik román srác a Marian az jó fej (az a magas hátul), szépen vele megbeszeltem, h ezt a témat mar egyszer Cristinaval lejatszottuk, en most inkabb nem is reagalok semmit, ő is azt mondta jobb a békesség. De ez a k.rva nagyon felb.szott 3 szoval... Aztán még mikor ilyen nagy csoportos beszélgetés ment, feljött még egy jo téma, amikor elég kemény véleméynt nyilvánítottam :D Az én álláspontom azt ugyis kitalálja aki ismer, de arra reagáltam, amikor azt hirdették, hogy a hajláktalanok rosszabbak mint a cigányok, mert előbbik csak kéregetnek, és nem csinálnak semmit, a cigányok meg milyen rendesek hogy csomoan dolgozni akarnak, saját nyelvük meg művészetük(!!!!!!!) van... Hát erre reagáltam tehát én, aztán lassan inkább mondom én huzok hazafele. (kb 1 felé...) Alapjában véve nem voltam én ideges de ez a két téma kiakasztott rendesen. Érdekes hogy senki nem tud szamomra kiakasztós témákat összeszedni, csak ez a 4fős csoport. :D

A pálinka ivásból a 2 idiota román ki lett zárva, az ünnepelt meg a normalis az viszont ivott velünk 1-2t (és azokkal akiknek voltam én a környezetében [nem a marokkoi banda])...

Francia házi tehát szerda reggel. Franciaóra, angolóra, hót unalom. Van itt egy marokkói gyerek de valami olyan okoskodós, hogy hihetetlen, meglátom a fejét már irriál, hát még ha megkérdezi, hogy SZÁVÁ. Direkt ugy ültem le, hogy 3 üres hely maradt közöttünk. Elkezd vmit magyarázni franciaul mondom nem értem, erre leolt, hogy sosem gyakorlok johogy nem értem. Hát azt gondoltam h elmész te a f.szba! :D Nameg azt, hogy veled nem is AKAROM gyakarolni... Eltelik 2 perc, erre odaül mellém, mert nincs könyve. Hát fogtam a fejem rendesen...

Angol után végre kinyomtattam a franciakönyvet amire 2 honapja készültem, érdekesség h ingyen spirálozhatunk magunknak a fénymásoló mellett. (Kedvenc bpi fenymasolomban minimum 150 ft). Szerdán este ezutan elmentunk Alexszel enni egy gyrost - kezd ez már megszokott szerdai program lenni, utána meg megbeszéltük h igyunk 1-2 sört kicsit kesobb, mondom jó.

Bodrum Resto

Átjött hozzám, mert a foyerben valami zártkörű rendezvény van, és fél11ig nem lehetett bemenni földi halandoknak. Itt témáztunk mindenről, megittük azt a 2 sört ami nekem itt volt a hűtőben, nameg akkor már ittunk 1-2 palinkát is (házi). Amiből az lett, hogy áhh, csak vigyünk magunkkal 1 laposüvegnyit. Közben megfogalmazódott bennem, hogy én ennyi pálinkát mint az elmult fél évben sosem ittam - nem minta olyan különösen sok lett volna, de több mint korábban - merthát a költséghatékonyság nagy úr.

Átmentünk fél11 felé a foyerbe, ott még 1-2 sör, a laposüveget vagy 3x hazajöttem feltölteni, beszelgettem más franciákkal (akikkel eddig még nem), kostólgatta mindenki, Dimitri előkerült (az az angolul nem beszelő welcome clubos), tisztára rá volt kattanva, csak úgy itta. :D Hát a vége az lett, hogy nem tudom mi lett a vége. Másnap délután fél2kor a szobámban ébredtem. :D Nézegetem a telefonom, találtam benne egy képet, mondom mi a franc? Ez honnan van?!


Nézem... Mondom készítés ideje 1:52... De egy kirakat van lefotozva. Én még a foyer után bepattyogtam a városba, vagy mi? El voltam hűlve hogy az nem létezik hogy arra ne emlékezzek, hét az alaphangon is egy 20 perc séta oda-vissza... Aztán ahogy telt múlt az idő, felraktam a képet számítógépre, megfejtettem ám a rejtélyt: A kép valós készítése március 19, és SDC... a filenév (a telefonom nem így nevezi el a dolgokat, elvégre nem egy SonyDigitalCamera :D)... Szóval ezt nekem valaki csak átküldte BT-n a buliban. Ami meg hogy feljött témába italosan nem meglepő, mert ebben a cipőben voltam:


Nade hogy ki küldte át, az továbbra is rejtély. Azt tudom hoyg sokat beszelgettem franciaul és még meg is dicsértek. Az egyik francia arc koreába megy köv félévre, és aztan svajcban akar itt dolgozni nem tulzottan messze.

Csütörötkön 2-án volt a jour d' ascension azaz a Mennybemenetel Napja, ami Norvégiához :D hasonloan itt is ünnepnap, emiatt sehol senki az utcán, így nem volt mit tenni, ki kellett jol pihenni a csufosra sikerült szerda estét. Csütörtök este saját megfontolásból teát ittam, ilyen kb síelés óta nem volt, furcsálltam is! :)

Enikő jovoltáből egy nagyon érdekes Flour Mizu feldolgozás... :D 
Fluorita Lux - Ke Tal? - featuring Electro Dog

Valamint egy régi kedvencemre rátaláltam Never going to get to France, a címe nekem tiszta aktualitás

És akkor az eredeti Mike Oldfield változat

Mivel csütörtök ünnepnap, a péntek egy mesterséges szombat, hogy 4 napos legyen a hétvége... A suli környéke annyira kietlen volt, h félve indultam el boltba, aztan lattam h vannak emberek, meg minden, tehát nem játszunk vasárnaposdit, amikor minden zárva van. Pénteken egy lepke repült be aszobámba a redőny 2 cm-es résén... Volt vagy 1 ora kihajtani, mert egy méterre nyitott ablakon nem akart kimenni.

Ja ,és érdemes a sokat emlegetett CAF nyitvatartására ránézni... A világos narancssárga / rozsaszin? mezőket kell nézni. Ki érti ezt????? Természetesen ők zárva voltak pénteken.

Kati uncsi tesom - aki szereti az utobbi években Katának hívatni magát / nekem már Kati marad :D - szombaton érkezik, elmagyaráztam neki skypeon a nagyon nehéz online checking 1 perces folyamatát kb 40 perc alatt, a lényeg h sikerült.

ÉviHajni blogból került elő egy régebbi, anno Daniszomszédtól (aki holnap indul az USbe itt is jó utat kívánok - bár ezt előtte nem hiszem h elolvassa) "nyultam".

A héten eltelt üresjáratban amugy annyi volt az össz tevékenységem, hogy az altalam kedvelt Norvégiában lévő magyarok blogját olvasgatta, ÉviHajni blogot olvastam, meg némi francia házit szerkesztettem. 

Találtam egy érdekes cikket arról, hogy akkor most a CO2 miatt van-e felmelegedés, vagy nincs. :D Akit érdekel, itt olvashatja.

1-2 kép a városból
sétáló

füvet lehetne nyírni a folyón

Mi megy a moziban?

mesteri módon intézett parkolás

Én örülök, h ilyen reklámokat már felfogok, bar ez azert eléggé egyértelmu:
Egy Smartban nincs helye az anyósnak. :D

És akkor eljött a szombat. (Én már csütörtökön ugy éreztem mintha szombat lenne)... A Nemzeti összetartozás napja, Trianon (1920. junius 4 16:34) évfordulója. Ezen kívül MotoGP időmérő, WTCC otthon a HUngaroringen. A francia Eurosporton el is kaptam egy reklámot: Nor'be mikkelii, en ongaroriiiii (Norbert Michelisz, Hungaroring), vele és még más nevekkel is reklámoztak a hétvégi WTCC futamot.

Na aztán lassan indulok ki elé a reptérre Kati elé. Vagyis a St Louisi vonatallomasra, mert ha a reptérre kimennék, akkor tuti 2 orat kellene varnunk a visszafelé tartó vonatra, így még szerencsénk lehet, csak ne késsen sokat a repülő. Kopp kopp. Ja, és takarítottam is szombaton. :D