2011. június 13., hétfő

Le FIMU - Zenei fesztivál

Az előző bejegyzések végén már céloztam egy FIMU nevű rendezvényre. A FIMU nem más, mint Festival International de Musique Universitaire. Ezt talán mindenki ki tudja találni :) Nemzetközi zenei egyetemi fesztivál, vagy ha ugy jobban tetszik, Zenei Egyetemek Nemzetközi Fesztiválja - ez nem teljesen igaz. :) ZENF. Már jó előre hallani lehetett a dologról, június 11-12-13. Plusz a 0. nap, junius 10 péntek.


Mivel ez egy teljesen ingyenes (és egyetemi) zenei fesztivál, ugy kell elkepzelni, hogy a belváros óvárosi részében (vielle ville) ÖZÖN színpad felállítva (de még a citadellába felfelé menet a hegy oldalában is), és előadások mindenfelé a belvárosban, beleértve az össze valamire használható építményt is, művelődési háztól kezdve kongresszusi "központ"-on és templomon át egészen a városházáig. Összesen 16 helyszínre tervezett program, délután 2-től hajnal 1/2ig. Mitől nemzetközi? Európa rengeteg országának zenekarai képviseltetik magukat, de nem csak európa, hanem özön minden más is. Kanada, Izrael, Ecuador, Mexikó, Oroszo, USA, és még sokan sokan mások. Szóval zenekarok és előadók a világ minden feléről. Zenei stílusok a proskeptusom szerint:  classique, musiques du monde, jazz, actuelles, autres formations, musique nouvelles, concert conference - azaz klasszikus, "emberek zenéje(?"), jazz, "aktuális(?)", egyéb formációk, "újféle zenék", nomeg "konferenciatermes koncertek". Aki ezekre jobb megfelelőket tud magyarul, (en lusta voltam utanajarni) azt szeretettel várom mailben, v hozzaszolasban.


És magyar(!) fellépők is voltak. Méghozzá 3-an is, a francia programfüzetből kimásolom először :D Coda Nostra Big Band (Budapest), Orch. Symph. "Egressy-Erkel" (Miskolc) és Ensemble d'accordéon de Bóly (Bo'ly - így volt ám kiírva :D) (Magyar nevek jöhetnek, aki tudja!)


Időjárás: nagyon szerencséjet volt a rendezvénynek, péntek-sz-v napos, napközben 23-26, hétfőn viszont már (amikor ezt most irom) borus és csak 19, még az is lehet h eső lesz délutánra belőle. Esténként viszont ilyen 11-12ig volt jo idő, 1-2 fele már kimondottan vacogtam hazafelé jövet.


Na de akkor nézzünk a tények után az én véleményem. Belfort - ahogy ezt már régebben is írtam - nem egy túl nagy város, éjszakai élete gyakorlatilag egyenlő a 0-val, ami azt jelenti, hogy ha az ember este kimegy az utcara / belvárosba hétköznap, akkor nem nagyon lát nyüzsgést. Semmit sem lehet látni. Néha amikor egy jobb napos nap beköszönt, akkor talán többen ülnek 1-2 étterem teraszán (már ahol van - mert nincs rengeteg), de egyébként semmi. Na most ebben az 4 napban (p-sz-v-h) napban minden a feje tetejére állt: ahogy írtam színpadok mindenfelé a belvárosban, mondhatni szinte a teljes belvárosban, és ÖZÖN ember, díszvilágítás, de mondom valami annyi ember, h csak lestem. Hangulatilag mintha egy Dinnyefesztivál vs Augusztus 20 BP vs Balaton Sound lenne [zenet leszamitva]. Temérdek ember tehát, mindenhol kajás és piásstandok, ez a része leírhatatlan, tényleg nagyon érdekes a város.


Viszont. :D Az én véleményem sosem fenékig tejfel! Lényegében pont az a szindróma, mint a dinnyefesztiválon, a fele ember csak azért van ott, mert mindenki ott van, és baromira nem érdeklik a koncertek, csak vonaglik a tömeg jobbra balra előre hátra mindenfelé, aztán kész. Kicsit én is ezt éreztem, csak menjunk, ha már van ilyen rendezvény, de alapjaban véve aki ismer az tudja, h nem hallgatok unalmamban jazz-t meg klasszikus zenét (Laura mondta erre hogy majd benő a fejem lágya), őszintén szólva MOST elképzelhetetlennek tartom, hogy én valaha is klasszikus zenére relaxáljak később. Kizárt dolog. :D Ergó lényegében - számomra - azon kívül, hogy érdekes volt látni a nagy embertömeget, meg érdekes volt 1-1 percre mindenbe belehallgatni, bazi unalmas volt az egész. Hiába szép meg jó, de én szerintem a (z egyetemista) fiatalság nagytöbbségéből is 3 féle lehetett:

Magyar zaszlo a képen, és Alexandre

1, játszik vmelyik színpadon, tehát alapból muzikálisabban áll a dolgokhoz
2, nem játszik, de piál mindent amit lehet/tud > be van b.szva, persze h jol érzi magát, olyankor mindegy milyen a buli, a lényeg h eleget igyon az ember
3, nem játszik, meg nem is iszik > ez voltam én, unja mint az állat.


Persze az unalomnak egyéb körülményei is lehetnek, gondolom egy otthoni társasággal elökörködtünk volna gond nélkül, nade nézzük akkor az egyéb tényezőket, mostmár kronológiai sorrendben..


Pénteken kell folytassam az időrendet, délben gyros, este 7 felé "vacsora" itthon. Majd kitalálta Alex h na akkor menjunk a fimure. A mexek (ezt innentől kezdve értsétek az egész mexikói/délamerikai/összes kolis span kategóriára) korábban említették hogy majd szolnak, megyünk persze majd, nem tették. Így ittunk egy kis palinkat nalam Alexszel, majd  1-1 sört a foyerben, megvártuk a 8 órát, de akkora sor állt az AE iroda előtt, hogy nem vártam ki a mosozseton vásárlási lehetőséget, hanem inkabb elhuztunk, A megint gyrost akart enni, egye fene ettem én is egyet este is, na azt nem kellett volna. Mozdulni is alig birtam...  Volt nálunk egy laposüvegnyi fütyülős málna is, de lényegében A, itta meg, mondtam hogy én nem akarom kidobni a taccsot.


Pedig még volt program, a Bodrumból (gyrosos ahova szoktunk menni) az út egyenesen egy franciak lakta alberletbe vezetett. Na azt kell elképzelni, hogy egy semmitmondó épület (mintha otthon a 8kerben bemennénk egy ratyi ajton) fel a 4.-re, és kb egy 100 m2-es fene se tudja hány szobás, belül galériás de tkeppen emeletes, nappalis lakásba érkeztunk, ahol CSAK franciák voltak. Kicsit úgy éreztem magam, mint a félév elejei buliknal, amikor mindenki spanyolul beszelt és vki fordított, most itt ue votl, csak mindenki franciaul HADART érthetetlenül (szamomra), és néha néha valaki odafordított 1-2 mondatot. Így én csak a háttérben meghuzodva szemléltem az eseményeket. Mindenki atom be volt már állva (ez volt 9 körül), és szupermúsi felkiáltás közepette felespohárból nyomták a vodka-citromlevet (amit már én is javasoltam / megmutattam 1-2 embernek Daniszomszéd jóvoltábol)  csak itt még málnaszörp is volt rajta. Na ilyenre már engem is bepaliztak kettőre, gondolkodtam is, hogy jó ötlet-e, de végülis amennyit én ettem előre, mintha málnaszörpöt ittam volna, gond nem volt egy szál sem. A franciakra visszakanyarodva ezek úgy isznak, mint az atom, ilyen környezetben látja igazán az ember. Pontosabban kijavítva, semmivel nem viselkednek különbül a fiatalok, mint otthon a magyarság egy-egy meredekebb buli esetén. Kóstoltattak velem később valami kávés cuccot is, olyan volt, mint a bailey's, csak sokkal erősebb.


Innen mentünk a HATALMAS buliba, ahol valami fogalmam sincs milyen zene volt, egy olyan zenekar volt vmi franciák pont akiknek voltak jazz-féle, rapféle, meg rockféle számaik is. Tul sok minden tennivaló hiányában menjünk el igyunk 1 sört - első és egyetlen fesztiválos sörömet. Ami érdekes, h ez egy környezetkímélőbuli (mégis sz.rasig volt dobálva a folyó szeméttel, de ez mind1 most), mindenki vehet 1 euroért egy spéci muanyagpoharat, amit ha a végén visszavisz, visszakap egy eurot. Én nem vittem vissza.


Enélkül nem is adnak sört. Semmibe. Az olcsóbbik sör pedig 4 euro (0,5 l) Krnoenenburg, ami itt kifejezetten olcsónak számított, csodálkoztam is, ennek ellenére még mindig többe került, mint amiből gondolkodás nélkül neki akarnék állni sörözni. => Ugy voltam vele, emlélnek jó lesz a pohár, aztán kész. Lestünk ott egy darabig, az illuminált emberek egy része örjöngött. Rengeteg összevisszanyírthajú, láncos, tüskésfejű, érdekes külsejű arcot is lehetett amugy látni itt a napok folyaman, az emberek sokszínűsége volt a jellemző. (stílusban és korban egyaránt) Na a lesés után kitaláltuk, h menjünk fel a Citadellára, teljesen természetesen nem lehetett, le volt zárva, lefelé jövet én meg mondom húzok haza, untam is, meg nem is voltam kitörő fizikai állpotban, majd bulizunk holnap - gondoltam.

Hazafelé természetesen találkoztam a mexekkel, ők AKKOR (23.45) tartottak a FIMU területe felé... Egyből elkezdtek engem basztatni, hogy hova megyek, jöjjek velük vissza (mind be volt b.szva :D), és mikor mondtam h már 19 ota (kis ferdítés) itt voltam franciakkal, még en lettem leoltva, h miert nem szoltam, mikor megyek. (Köszi, nem baj h arrol votl szo ök szolnak ha tudjak mi a téma) Na akkor azt mondták, h majd holnap akkor bulizunk együtt, majd délután szolnak! (gondoltam haha :D)

Mindnent azert nem fotoztam le, rengeteg szinpad volt, tenyleg


Szombaton 14 körül hívott Jorge, hogy elmennek mekibe, kesobb utana koncertekre. Mondom mekit kihagyom, de utana mennék, azt mondta majd csörög 5 felé kb. Közben jött Alex délutan, megyünk? Mondom menjél nyugodtan, én még várom h szoljanak a mexikoiak. Hát persze h nem szoltak! :) (Illetve majd mindjart kiderül h mikor). Telt mult az idő, 9 felé Donatoval és a masik olasz sráccal (Angelo LoBruttooo, egyenesen a szícíliai maffiavárosból, Palermóból :D)  indultunk meg, akik kajásak voltak,


találkoztam a franciatanárral aki ekkor mondta, hogy vannak amugy magyarok is [mármint előadók] (mondom jo tudni, addig még nem tunt fel, de akkor aznap már mindegyik magyar csapat előadta az előadandóját). Donatoék kajaltak, aztan hogy akkor menjunk vissza a koliba, van söre a szobajaban. Oké, megtettük az utat, és amikor megérkeztünk (22:25) akkor hívott Jorge, h na merre vagyunk. Fasza vagy, gratulálok! :) Akkor sz.rtam rá igazabol. Ittunk egy palinkat, kézben a sör, és indultunk is vissza. Aztán hívom őket, nagynehezen felveszi az egyik, megkérdezem hol vagytok, válasz (egyszeruség kedvéért) "A" helyen. Maradjatok ott, megyunk. elindultunk B-ből, megérkeztünk A-ba, hol vagytok? senki sehol. Kiderült hogy ők B-ben vannak. Nem baj, h elmondtam h maradjatok ott még odamegyunk (10 perc...) Itt teljesen véletlen találkoztunk 2 másik mexszel, velük mentünk el a nagyszínpadhoz.

Ott van fent az oroszlan feje!!! :D

Itt végül megtaláltuk a társaság maradék részét (ez egy C hely): természetesen a gyerek akivel telóztam, az nem is volt velük, és nem is lattak akkor már 2 oraja. F.sza! :D Na ott elszorakoztunk megint 1 dbig, aztán végül ilyen 1-fél2 felé ismét a hazamenet mellett döntöttem, zene sz.r volt, sörözés nem nagyon volt (részemről), uh ismét untam a dolgot, go haza, most hala az égnek nem találkoztam senkivel.


Vasárnap délelőtt arra készültem, h kimegyek mind3 magyar "együttes" "koncertjére". De aztán mondom most mit álszenteskedjek itt, azért mert Belfortban vagyok? Otthon messze nagyívben elkerülöm az ilyen dolgokat, egyszeruen nem vonz, nem lehet erről mit tenni, lehet h igaza van Lauranak, majd egyszer, de most abszolut nem. Azt megnézni meg hogy milyen tömeg van, meg tudom tenni este is. Így inkabb maradtam és elkezdtem F1et nézni, ami természetesen 2 órát állt menet közben az eső miatt, de mire folytatták volna, leléptem, egy kis direkt szandék volt benne: Alex jatszik egy bigband-ben mint basszusgitáros, na mondom elmegyek megnézni. Meg is néztem, ez egy zárrteres koncert volt a Salle des Fetes-ben, a kovacshazi muvhaznal kisebb helyet kell elkepzelni. Azt sem tudom mikro hallottam utoljara igy ilyen formaban élőzenét, nem is volt rossz igazabol, de kitartok amellett, hogy most elég is volt belőle egy darabig, jóidőre letudtam a jazz/klasszikus zene irányába érzett hatalmas éhségemet. Ezután ismét bandázás donatoékkal, többi mex megint b.szik válaszolni / értelmes infot adni, a koncertek szamomra megint nem voltak tul érdekesek, így olyan éjfél fele jöttem is haza, és egyből inkabb racsaptam az F1re, amiről addigra már tudtam, hogy Schumachernek jó versenye volt. Kár h nem jött össze a 3. hely. :)


A hétfői nap (ami ma van) ahogy írtam az idő is szarabb, sulis dolgaim is vannak, nomeg este lesz az egyik roman srác (Marian) születésnapja "megtartva", aztan ott most kötelező a jelenlét, így nem nagy fimuzas lesz a részemről, feltéve ha kitalálják, hogy kollektívan mindenki menjen. Majd látjuk.


Konklúzió a fesztiválról: érdekes, szép és jó (biztos sokmindenkinek), a hangulata a városnak tényleg jo, az ilyen jellegű fesztiválok otthon ilyen vidéki jellegű városokban nem megvalósíthatóak - sztem részben az érdeklődés hiánya miatt is, de nem az én világom. (Az más kérdés h többre értékelem mint a tvnek az xfaktor/megasztár/csillag születik elnevezésű hulladékgyárát)


Konklúzió a mexekről: Mielőtt kimentem Norvégiába lényegében jobb viszonyban voltam velük. Nem azert romlott a dolog, mert nem voltam itt, hanem mert megbizhatatlanok, rühellem ha valaki ilyen, és en ennek hangot is adok. Na nem azt kell elkepzelni, hogy leosztom őket, de megmondom hogy nézd, miért kell köcsögnek lenni? Aztán ez gondolom nem tetszik nekik. Meg nyilván könnyebb (és talán elég is?) nekik összetartani a saját társaságukat ahol mindenki beszél spanyolul, aztán kész... Viszont bánkódásra semmi okom, mert franciákkal meg a "vitatott :D" Donatoval lettem olyan jóban, hogy nem szenvedek hiányt társasági életben. Szóval nem kell félni, nem az van h itthon ülök, és nem tudok mit kezdeni magammal, majd sírva számolom a napokat hogy mennyi van még hátra. :D Továbbra is jól érzem magam, csak történt egy kis csere az embertömegben ami körülvesz. Ez nem jelenti azt h nem megyek el buliba ha véletlen hívni fognak, elmegyek én, de nem ua a szitu, mint a félév első felében!


Amugy meg multkor pont kiszamoltam, h 5 hét mulva már balaton soundon fogunk pörögni - nem ilyen mex félékkel, hanem olyan emberekkel akikre lehet számítani, akikkel lehet számolni. :D nem egy utolsó dolog... :D Most azt mondhatom, h 3 hét és 2 nap mulva sound, valamint 2 hét 3 nap mulva már érkeznek anyuék, aztán go Párizs, ami lényegében már az Erasmusom végkifejletének a kezdetét jelenti... :)

Maradnék én még ha egy 1000 eurora mindig fel lenne töltve az egyenleg (havonta, v akar hetente :D) de ez nyilvan csak egy poenos megjegyzés, összességében várom már h menjek haza.