2011. május 9., hétfő

A 12. hét eseményei

Két rendhagyó periódus között jöjjön egy kis normalitás Belfortból. :)

Endre és Dobi utolsó napja Belfortban a kedd volt, reggel felkeltünk 10 körül (méghozza arra h Donato kopogtat hogy kellene neki a szék amit előtte este adott, mert így nem tud tanulni:D), én tanultam a délutan 13hkor kezdődő zh-ra (időben kezdtem el EI03), ők meg elmentek kajálni, ami most annyira nem volt jó elmondásuk szerint mint előtte nap. Pont mielőtt én megindultam zh-t irni, akkor érkeztek vissza a kajából, hogy nekiálljanak a nagy feladatuknak, vendégbloggerkedni kellett, amit szenvedések árán (főleg Dobi), de teljesítettek, így elmondható, hogy a Blogot (ha nem is teljes egészében) de hárman szerkesztjük. (szerkesztettük :D).

[A zhn amugy angolul volt, egy szövegértős kérdés, cikk oszama bin laden halálárül, és hogy ez hogyan befolyásolja majd obama esélyeit a következő választáson, ezenkívül még pár kifejtős, de a tanár 2x is kiment fénymásolni, így viszonylag egyszeruen jutottam plusz informáciokhoz a telefonombol, amin a teljes anyag scannelve rajta volt. (A mexek átküldték még vasárnap)]

Miután végeztem a zh-val, elsasszéztunk itt Belfortban az egyik tó partjára, hogy hátha vizibiciklizünk, vagy valami, viszont hiába a napos idő, az előző napinál még szelesebb volt, lényegében nem volt mondható jónak. Nem is vizibiciklizett kedden délután senki. Nem is értem miért nem.


Innen az utunk természetesen nem vezethetett máshova, mint a Bodrum Restoba, azaz mentünk gyrost enni, elvégre már 24 órát bőven meghaladta az utolsó gyros evésünk óta eltert időtartam. Érdekes volt tapasztalni, ahogy járókelők köszöntek oda nekünk, és kívántak jóétvágyat, nomeg érdekes volt végre pénzt tudni levenni a kártyámról, kifizetni a minuszomat a többieknek, és végre nem tartozva lenni :D Persze én csak nekik spóroltam: amit nekem kifizettek (ergo kolcsonadtak korabban) azt biztos h nem költötték el. :) LÁttunk igazi vadkacsa-fight-ot, csak ugy kergették egymást egy kicsivel később, és még a boltba is elugrottunk Dobiék másnapi utjahoz szendvicsnek valot venni.

Az egyik érdekesen ugy csdinalt mintha enné a mohát, vagy mit :D

Na iylet nem vettünk, de lehet kapni, 4 szeletes norvég lazac...

A nap végeztével dobiék nekiálltak pakolászni, én meg a bloggal ökörködtem, végül mindenki nyugovóra tért.Szerda reggel 5.50kor indult a vonatjuk párizsba, így elég korán keltek, nem mentem ki velük, viszont visszaaludni sem bírtam, nekiálltam képeket feltölteni, aztán folytatni a blogírást. Ennek meg is lett a böjtje, délután angolon már olyan voltam mint az élőhalott.

Ekkor ugye már régen tudtam, hogy hamarosan mennem kell haza vizsga miatt, de jó volt otthoni barátokkal találkozni, és eltölteni öszességében magyarul beszélve majdnem 2 teljes hetet. Örültem h itt voltatok, Endre és Dobi. Ha legközelebb külföldre kerülnék ideiglenesen, akkor is várlak benneteket. Na meg mindenki mást is, aki utazni szeretne :)

Ami még a bloggal kapcsolatos észrevétel: Endreről le lehetett vágni , hogy olvassa rendesen a blogot, csomó mindennel képben volt. (Dobinak altalaban ami az egyik fülén be, a masikon ki, gondolom ez a szemével is így van :D) , viszont külön poén volt mikor aproságok jöttek elő, aztan mindig röhögve néztem rondán, h ez pedig bizony le lett írva... :D

Szerdán is folytatódott tehát a szar időjárás, 12 fok, napsütés... Kaptam új röhögtetős megjegyzést a blogírásról, méghozzá első körben Ferenctől, majd Daniszomszédtól.

"Néha, de szoktam olvasni a blogod. Azért a "dolgozatra" nem vállalkoznék ami majd lesz belőle, de le a kapappal, hogy még becsülettel vezeted és ráadásul egész jól  Üdv.: Ferenc"

"Daniel Molnar ez a papucs mennyi mindent látott már ! :D - Dani" célzott ezzel a madárlátta piros papucsomra egy kép alatt fészbukkon

Reggel láttam egy francia gyereket, akinél jobban szerintem senki nem irritál: rasztás halja kontyban felrakva, aladdin pizsamában jár iskolába, 10 helyen karika az orrában és a fülében, valami tragédia, h h néz ki, kár h nem tudtam észrevétlenül lefotozni. Napiszarra való kinézete van a gyereknek!

Francia órán reggel 10kor zh-t írtunk. A későbbiek szempontjából viszont érdekes dolgot beszéltünk meg: Én ugye 10-24 között leszek otthon az otthoni vizsgam + interjuk miatt, ez 2 ora minusz, a többiek meg kedden mennek Londonba, így ott 1 ora kimarad. Az idiota argentín gyerek akkorra akarta aátrakatni a 11.-ei órát, amikor én még nem leszek itt. Mondtam neki, h de ne, rakjuk egyel későbbre, dehogy az nem jo, mert akkor meg ő nem lesz mert megint utazik valahova. Tehát ugy allt a dolog, h utana héten meg a tanarnak nem jo. Valahogy mindenképp bukik valaki két orat. Na ez aztan ugy lett megoldva, hogy 7-en szombatra hoztuk előre a 11.-ei orat, így én csak a 18-at bukom, az argentín meg a következő hetit. A Tanár mindenestre rendes volt, hogy felkínálta a szombat reggel 8 orát. Ami mondjuk jo szarul hangzik, de itt vannak bizonyos tárgyakbol laborcsoportok szombaton, tehát nem egy olyan tabu dolog a szombati tanítás, mint otthon. Óra végén megint hallottuk a régnemhallott evakuálós szirénázást. :)

Angolórán a TP részen szóbeli "zh" volt, azt lezavartuk, valami olyasmi témát kaptunk megbeszélésre a sráccal akivel párban voltam, hogy az Internet szerepe az egyetemi tanításban, hasznossága, veszélyei, hogyan lehet ésszel jol használni, blablabla. Igazabol a gyereknek szarabb volt akivel egy párban voltam, mert _hozzám mérve_ nem tudott olyan folyékonyan megnyilvánulni. Én azt hittem h ezek után írjuk az irásbeli évközi ZH-t, kdierült, hogy majd csak másnap, csütörtök délutan, a tanár ki is röhögött, h én nem tudtam. Na mondom f.sza, csütön lesz a német is...

Az angoltanárnak amugy annyi apple cucca van, h amikor almárol akartunk beszléni siman angolórán, akkor is bekavarta a az iPodot, meg ilyenek is, mondtam neki, hogy ez bizony baj. Angoloran már nagyon szenvedtem (legfőbképp a nemalvástól, és ugye még mindig nem voltam egészen 2 héttel ezelőtt ota rendesen kipihenve), erre egy olyan idiota játékot játszottunk, hogy kis kártyákat gyártottunk5 fős csoportokban, a másik csoport huzott a mi kártyáinkból, és mint az activitynek a beszélős része. (csak persze a tárgyhoz kapcsolódó munkás, önéletrajzos, meg hasonló szavakkal...) hihetetlen baromság volt, mert mindenki lesett mindenkiről, a tanár meg közben gépelt valamit, így igazábol a 4 csoportban vihoraszas ment, én egy kártyát nem gyártottam és majdnem végig teljesen másrol dumaltam az Alex-szel...

Óra után természetesen mi más jöhetett volna, menjünk gyrost enni - igen megint. Ezuttal felfedeztük, h a Bodrumban van 9 euros DUPLAgyros, ilyet kértünk, hát, majdnem kifogott rajtam...


Alex direkt vágott ilyen kritikán aluli hülye fejet, de ezen látszik jol, mekkora is a gyros...

Csütörtökön semmi érdemleges nem történt a 2 zhn kívül. Érdekes volt h az angoltanár röhögött mikor nem tudtam h csütön lesz a zh (nem pedig zhn), en viszont akkor röhögtem mikor 1 nappal előtte nem tudta megmondani a termet, sőt, a végén mondott 4et, hogy majd menjünk időben, és a kirakott listákon nézzük meg, h hol szerepel a nevünk... Na mondom ez f.sza!

Csütörtökre tehát a 4 terem neve A310,A311, A210, és B407 volt. Én statisztikai alapon az A 3. emelet felé tartottam, és mákom volt, a második teremben voltam én. Megint rájöttem h mekkora hülyer endszer ez: a falon 10millio papír kiragasztva h itt kik írnak zh-t, több tárgy bekevereve, ülésrend számozva... Monodm ez hihetetlen. Bementem random leültem, aztan derült ki h csak véletlen ültem jó helyre. (Ekkor még nem tudtam h ülésrend is volt.)

Az egész zh lefolyasa nevetséges volt, mindenki befeszülve, komoly fejjel mintha kb egy érettségi lenne. Bár lehet csak én szoktam el az efféle komoly zhktól. Nem is tudom mikor volt az utolso hasonló hangulatu, amire emlékszem. Elsőben(?) :D Zht megírtuk, letudva, utána mehettem at a Sevenansba, ott ugyanez. Mindenki megint befeszulve... Mondom emberek min aggodik ennyire mindenki? :D 

Német zh után beszélőbe keveredtem egy másik Alex-szel, aki jol nyomta az angolt, kiderült, h volt Dublinban fél évet, volt angol csaja, és hogy ugyanabban az épületben lakik, mint én. És azt is megtudtam, hogyez a külföldiek diszkriminációja, mindig csak a külföldiek vannak földszinten. (Mint ahogy en is... :D)

Péntekre viszont ismét jó idő, 25+ fok, rohadás meleg lett. Amikor megindultam a Sevenansba németorara, akkor találkoztam Rodolfoval, aki a Duvillardba ment 6 hatizsakkal éppen a cuccait mosni. Autok mindenfelé lehuzott ablakkal ilyen és ehhez hasonló dübörgő zenékkel :D Ezt most csak azert linkelem be, mert jot röhögtem, h asszem pont aznap lattam fészen, h Évi rakta ki nemrég, nekem már a könyökömön jön ki. A buszon meg ment a fűtés. 25 fokban, gratulálok.


A németóra előtt ettem egy Lion csokit, ha már (a) Le Lion városában vagyok :D

Az óráról viszont elmondható, kaptunk vissza kijavított cuccokat, h rendkívül irritáló hibákat vétek mindenhol, és rendkívül alap dolgok nem jutnak gyakran eszembe, nagyon rá kellene ülni, aztán nem lenne nehez ezt felgyurni valami jobb szintre, egyelore idegesít. :D Érdekes amugy h a némettanárt mindenki tegezi, annyira azért nem fiatal, csak ugy megy a Tschüssölgetés jobbra meg barra. És ami még szöget ütött a fejembe, a német könyvünk tele van ilyen idegesítő francia németszavakkal, amit én még sehol sem hallottam, senki sem tanította, de szerintük így van németül, (Mert majdnem ua a szo mint a franciaban.) Meglehetősen érdekes...

Visszafelé jövet a buszra felszállt egy nő babakocsival de valami olyan pofátlanul integetett mindenkinek hogy menjenek arrébb hogy ha nekem mondja tuti h beszoltam volna neki (Dobi után szabadon, legalabb magyarul! :D) Oké h babakocsi, meg minden, de azért na! Láttam Bertrand felriratu Belfort Trans, oroszlanlogos kamiont, Belfort betongyárat, meg minden ilyen lényegtelen dolgot.

Péntek este buli volt a Foyerben, meg az udvaron grillezés volt olyan hülye aki kiállt az ablakon, és onnan h*gyozott le... A kép elég szar mert sietni kellett nem volt idő fokuszálni, dehá NNAAAAA De legalább jo zenék mentek, pl az One.

A péntek este lényegében blogírással telt el, akkor született meg a Párizs 1-2-3 nal teljes egészében feltölthető formában képekkel illusztrálva. Hívtak buliba is, de lemondtam, elvégre másnap (szombat) reggel 8ra kellett franciaára menni. (Ahogy ezt már iírtam h lesz) Ez ponk akkor volt, mikor az otthoniak közül nyilván jó sokan Afrojacken voltak a studioban... :D


Ekkor azt gondoltam, hogy de kár hogy nem 1 héttel később van a buli, aztán rájöttem hogy mikor hazamegyek annyi dolgom lesz, h nem hiányzik még egy afrojack buli és két nap minusz. A buli annak aki ott volt remélem legalabb jo volt! :) A mexek is hívtak partizni, de ezuttal kihagytam.

Fészbukkon történt egy ujabb kis poen ezen az estén... Azt tudni kell, hogy az Eiffelt tornyot csak egy párszor fotoztuk le ugye mikor Párizsban voltunk... Dobi kiírta fészbukra valahova, hogy "jó lenne csak még egy képet csinálni az Eiffel toronyról ;)" amire Daniszomszéd azt válaszolta, hogy "ja, meg az eiffel-tornyot miért nem fotoztátok le?" :D Aztán pedig kifejtette mikor feltöltöttem az új bejegyzéseket, hogy : "hihetetlen,hogy ennyi bejegyzés után is képes vagy ilyen sokat irni. :D, komolan csodálkozom, h ennyi tudsz irni, mondjuk pofázni is tudsz ..., én eldöntöttem, nem fogok blogot irni! a tied szinvonalát ugyse lenne kedvem még csak megprobálni sem elérni. bazzeg, nincs mindig időm olvasni ,annyi irsz! :D :D :D" 

Tehát péntek este felkerült pár új bejegyzés, ezzel indítottam meg a végső felzárkóztató blogfrissítést. Szombat reggel - ahogy már említettem - 8ra kellett menni francia órára... Az óra abszolut a szokásos módon folytatódott, azt leszámítva, hogy egyszer lelengyelezett a tanár. :D Az ora végén kiderült viszont h sütött nekünk valami almás süteményt. Mi a franc?! :D

Kinézetre annyira nem volt jo, de ízre határozottan

Még hozott üdítőt is, aztán 10 helyett kb 3/4 11-ig még bent dumálgattunk vele a suliban. Kérdeztem is tőle, hogy születésnapja van, vagy mi?! Amire mondta, hogy nem csak úgy gondolta h süt, mivel szombat van :) Összességében tök jo fej volt. (Főleg hogy nem valami cukrászdás vagy boltos sütemény volt, hanem ő sütötte.)

Ezek után hazaballagtam, hihetetlen álomkór jött a szememre, de azért még az F1 időmérőt meg megnéztem nagynehezen. Utána próbáltam tanulni, de olyan hihetetlen álmos voltam hogy 6-9ig rám nem jellemző délutáni csendespihenőt kellett tartani, és rám nem jellemző módon el is aludtam mint a huzat. Este 9kor felkeltem, folytattam a napi tennivalókat, ekkorra is volt bulimeghívásom a tó mellé ahol valami irtózatosan nagy francia partyt szerveztek elvileg, de jobbnak láttam most nem kiminuszolni magam még1 napra, így inkább megint nem mentem. :D

2 érdekes dolgot ajánlanék, amit még nézegettem este :D

Este dumaltunk a dobival, mondtam neki, h vannak olyan bizonyos szófordulatok, amik ha magyarul beszelek, akkor is angolul allnak a szamra (mert ugye magyarul nem hasznalom), pl "how can I say". Erre ő azt válaszolta, hogy érti, de hogy neki pl a 2 hét magyarkodás után furcsa volt ismét angolul beszélni. :D Meg kell hogy jegyezzem nekem is volt olyan amikor keverve kezdtem el valakinek válaszolni. :D pl Nem, this is... :D

A vasárnapi nap volt hosszú idő után végre az első, amikor nem kellett időre felkelnem, menni sem kellett sehova, fel sem keltett senki, be sem kopogott senki, a nap sem sütött az arcomba. Bár felkelni fel kellett volna, de jobbnak tartottam a következő nemalvós periódus előtt egy kicsit kipihenni magam. F1-et sikerült megnézni, schumacher sajnos már megint elcs.szte, Wéber meg még b.sztatja is folyamatosan.

Ja, már nem kell az Eurosporton tévéznem, aki külföldre megy, ezen az oldalon rendkívül sok midnent megnézhez: (Dobitól a link)  http://onlinetv.comyr.com/

Délután próbálkoztam megint valami taunlás félével, de nem volt igazán sikeres a szituáció, sem az otthoni, sem az itteni dolgok viszonylatában sem. Valamelyik szomszédom mint valami fogyatékos, úgy kezdett el énekelni, hihetetlen volt, muszáj volt hangos zenét hallgatnom. rögvest. :D

Este 7 felé átjött Tristan még kb 2 napja rámírt, hogy érdekli a norvég story, hoz 1-2 sört, meséljem már el neki, h milyen volt. Mondtam neki h vasárnap jöjjön, de én végül sört nem ittam, nem hiányzik az most, 2.5 órás storyban mutogattam végig a képeket és a videokat, hogy hogyan volt az egész történet. :D

Öröm az ürömben: a http://norvegia.tlap.hu oldal utibeszámolók részéhez bekerült a blog Norvégiára vonatkozó része! :) Aki norvégiára részletesen kíváncsi annak ez az oldal jó kiindulási alap lehet...


Miután elment a Tristan még be akartam fejezni a blogot, mondom már nincs sok, és akkor utolértem a jelent! :) Dobi mit mondott még este, ami érdekes volt : "már a norvégnak is megtanitottam ma hogy k.rvajóóó meg hogy zsömanfu" :D (az elsőt Donato is tudta :D:D)

Itt tartunk most ami biztos, holnapra még hazit kellene csinálnom, kedden pedig irány haza! Igazabol izgatottnak kellene lennem, hogy jaj milyen jo lesz otthon lenni, mennék is szívesen, de így, h vizsga miatt kell menni... hát... nincs túl sok kedvem hozza :S Na de majd látjuk h mi lesz, mindenesetre gőzerővel kell tanulni mostantól ha nem akarok szívni, sok minden múlik most ezen. És mivel ugye megyek haza, a 13. heti bejegyzés az elég rövidke lesz, mindössze hétfő-kedd, az otthon történekről nem kívánok azért eme részletességgel beszámolni. Csak majd max a lényegről, ami a későbbiek szempontjából fontos. Na azért tuti jo lesz otthon lenni! [Csak vizsgazni ne kellene..... :S:S:S:S:S] Május 10-én megyek, és 24-én fogok visszajönni, tanárokkal már itt ledumáltam a dolgot.