2011. május 6., péntek

Lyon - 2.nap - biciklivel

Vasárnap jött el a május 1., kialudni természetesen megint nem tudtuk magunkat, ugyanis 9ig volt reggeling. Na nem rántáttát, főtt virslit, és "ham and eggs"-et kell elképzelni...

csak joghurtot, lekvárt, műzlit narancslevet, meg ilyesmit.

A fiuk arcán rendkivüli módon lehetett látni, hogy menyire izgatottan várták ezt a szuper reggelit! :) Mivel eléggé halálunkon voltunk, utána visszamentünk a szobába (elvileg 10-ig kellett volna kipakolni és elhagyni), és kb majdnem 11-ig relaxáltunk, majd már azért léptünk le, mert a takarítónő jött zaklatni, hogy ő bizony takarítani szeretne. Pozitívum, hogy a hotelben egy külön erre elkülönített helyen a reci mellett lerakhattuk elzártan az összes csomagunkat, ugye várt még ránk egy nap fél napnyi városnézés, és a vonat Belfortba csak este 7 előtt indult.


A recistől viszont megtudtuk, hogy mivel ma nemzeti ünnep van (május 1) nincs semmiféle tömegközlekedés. Na ez sokkolóan hatott, akkor mi a p.csának vettük meg a 24 órás bérleteket? Ezt nem tudtuk előre. Bringát ugye nem tudtunk kölcsönözni, gyalog pedig baromi messzire voltunk mindenhonnan... Mindegy induljunk el gyalog. Ekkor Dobi már azt mondta, hogy "lehet Parizs nem is olyan rossz :D"

füvesített villamospálya villamos és gaz nélkül

Messzire nem jutottunk, csak idáig (kb egy villamosmegállónyira volt a szállásunktól)


Azaz KB amerikai star kebab. Itt két b-vel, van ahol 1p1bvel írják a Kebap szót. De hogy mi a különbség a kebab, gyros, döner és dürüm között? Los Csabi barátom ajánlott egy cikket, akit érdekel a téma, ne habozzon elolvasni, nem hosszú. :D A gírosz 20 év alatt lett a világ kedvence

Na itt azért ültünk amugy le, hogy dobi egyen egy sültrkumplit. Megette. Ültünk ott még tovább, na mondom én eszek egy gyrost. Nektek nem kell? Nem. Mire megettem aztmondja az endre: uu bazz most en is olyan éhes lettem, megyek veszek egyet. Dobi ment vele. Mikor elkezdték ők is enni, u mondom én még eszek egy sültrkumplit. Na de ez ilyen időben elnyujtottan volt, kb 2-3 orát ott ültünk, eleninte árnyékban, majd napon, és magasröptű elmélkedést folytattunk arról, hogy mit is kellene kezdeni magunkkal, ha megszereztük a diplomát. Terv az van bőven, az biztosan állíthatom.  Egy nő a gyorosnál leszólított, hogy hova valósiak vagyunk, franciaul beszeltem vele egy par szot, ő angoloknak nézett - nemtudom hogy, ezen már meg sem voltunk lepődve (voltunk ugye korábban már [igaz mindet nem jegyeztem meg] oroszoktól kezdve minden más is). Jol elüldögéltünk, és azon gondolkoztunk, hogy ez így igazábol egy jo szar nap lesz, ha itt ülünk, aztan nem csiálunk semmit. Csak induljunk el, aztán majd lesz vmi.

Ilyen környezetben élveztük a jó időt

Ezek után viszont CSODA történt. Dobi dobta be mikor megint láttunk egy bicikli lerakatot, h menjunk már oda, aztan probaljuk meg még1x, hátha. Én személyszerint nem fűztem sok reményt hozzá, de ezuttal dobinal ott volt a saját magyar bankkártyája (Maestro), amivel csodával határos módon működött a dolog! Nem volt egyszerű értelmezni az automatét, és a bringákat kivenni a helyükről, de végül tudtunk bringát kölcsönözni!

Anyi volt csak a biztos, h kerékpáronként 150 euro kaucionyi összeget zarolnak a számláról, és hogy valami 1 euró a bérlés. [Utolag derült ki, hogy a kb 3 orara 9 euro volt fejenként, és 1 hétnek kellett eltelnie, hogy a zárolt összeget visszaengedjék a számlára, Dobi már aggodott is - amit megértek, de mostmár minden ok [május 7 szombat :D])

Így tehát bringával tudtuk utunkat folytatni, ami nemkicsit volt hatékony. El tudtunk menni a város tulsó végén lévő park + állatkertbe (ahol voltam télen is), mindezt tettük úgy, h nem nyíl egyenes útvonalon kellett közlekedni, hanem közben a belvárosi részeken is kerültünk egyet.


A francia biciklis nemzet, özön helyen szinte mindenhol bicikliutakon mentünk, akár belvárosban, akár még a külsőbb részeken tekertünk. Endre említett itt egy hatalmas poént még a bejegyzésében, 2 perccel az indulás után egy hatalmasat takart, baja nem lett hala az égnek, de én rettentő jót röhögtem :D :D :D :D


Az én bringám meg egy járdára való felugratás után defektes lett, így cserélni kellett. Dobi meg csak szimplán cserélt egyet egy jobb állapotúra. :D




Ez a rész olyan volt, mintha a folyó vize lenne a parton felforgatva ilyen kis "lábmosóba" :D Persze elég tiszta volt, lehet hogy nem a folyó vize volt, a fene sem tudja. Az biztos h nem mi voltunk csak olyan idiotak, h belemenjünk a vízve. :D


Bringázás körzben éreztem ám a bal lábfejemben rendesen, hogy előtte nap lefekvéskor sikeresen elintéztem...

ONLYLYON


Ezen a napon farmerben amugy majdnem meggyulladtam...

De Endre is...


A bringázás közben láttam végre egy uolyan GSX-r-t, amilyen nekem is van, oda is ordítottam a gyereknek hogy nekem is olyan van :D röhögött.



Aztan lassan megérkeztünk abba a parkba, ahova Dobiéknak nagy vágya volt elmenni, itt ott téli is képeket szurok majd be...















Itt a parkban történt meg, hogy jött a zöld kisvonat, az a szokásos ami mindehol szokta hurcolni a lustább turistákat, én meg szépen egy pár méter erejéig felkapaszkodtam rá, akik ültek benne rendkívüli módon jót mulattak a mutatványon. Mondtam is nekik, h C'est parfait! :D Mi meg szokás szerint csak röhögtünk.




A parkban jo hosszan elidőztünk, de utána lassacskán muszáj volt továbbhaladni, mert előbb utobb menni kellett ki a vonathoz...

Dobi amugy a nap folyamán többször szólította Ádámnak vagy Enikőnek Endrét, én sem tudom miért :D


A CISLbe visszaérve kikértük a csomagjainkat, megmosakodtunk, a recis arccal hívattam taxit magunknak (mivel ugye nincs tömegközelekedés ünnepnapon), és realizáltam, hogy iszonyat módra leégtem. Mindkét kezem fejem nyakam... Itt azt mondtam, hogy még jo h nem rövidnadrágban voltam... Rendkívüli módon ki voltunk tikkadva. A taxis 16.2 euro köruli összegért vitt ki Part Dieu pályaudvarra, terméeszetesen 4 eurorol indult az ora, a végén meg még majdnem megkerülte 1 az 1ben az egész épületet, legszívesebben mondtam volna neki, hogy hé itt jobbra aztán itt jo lesz.... Ja, és a taxiban mind3unknak hátra kellett ülni! Ez milyen már! :)

Az allomason amugy a boltban 1.5 meg 2 euros elöre csomagolt szendvicset 4-4.5 euroert arulták...

Fáradtan és szemet pihentetvén az állomáson :D


Lyont összefoglalván tehát meg le lehet szögezni, hogy mindhármunknak jobban tetszett mint Párizs. Azt kell h mondjam, ha Lyonnak lenne Eiffel tornya, meg még minimum 5 olyan híres dolga, ami csak Párizsnak van, akkor bizony semmit nem lehetne ellene felhozni ha Párizzsal hasonlítjuk. Bár, akkor meg lehet hogy ide menne a több turista, és a bevándorló, ígyhát nem lehet tudni igazából. Mivel már Norvégiánál is írtam, itt is  ki kell rá térni :D hogy láttunk sok jó csajt :) (és Párizsban is) de az összehasonlításban itt azt kell h megjegyezzem, itt (és Párizsban is) mennyive ltöbb az ember, mint Bergenben? Így az arányt még mindig Norvégiában mondanám a legjobbnak. De amugy ha arra gondolok szívesen kiköltöznék Norvégiába, az egyáltalán nem a csajok miatt van, ha valaki esetleg ezt hinné. :D

És hihetetlen jó volt bringával bejárni a várost, nagyságrendekkel hatékonyabbak voltunk, mint gyalog. :D A vonattal Belfortba vezetett tehát az utunk, hogy másnap Dobinak a 25. születésnapját megünnepeljük. Meg ugy egyébként is. :D