2011. május 6., péntek

Párizs - Le Louvre - 3. nap

A bejegyzés címe az is lehetne, hogy Kedvencünk a Louvre, a dolog megbélyegezte a napunkat. Koránkelés, sok gyaloglás, fáradtság, a leghosszabb nap története kacifántos. :D

A pénteki napunkra tehát kemény program lett ütemezve, a 20-30 közötti legalább kívülről való megtekintenivalós listámon elég sz.rul álltunk, az a poén járta folyamatosan, hogy amit már láttunk egyszer pl a hajorol, azt huzhatom is ki. :D Ekkor már tudtam minden sehogysem fog beleférni, de azért a legtöbbet akartam, ha kell az életün árán is. Ez eredményezte azt, hogy Endre és Dobi 14 órás városnézésről írtak.... :)

Reggel ismét tappsal ébresztettem a 2 álomszuszékot. Úgy hangzik ez, mintha én lettem volna a legkipihentebb, ennek épp ellenkezője igaz: én próbáltam többször blogot írni, sulis cuccokkal szórakozni reggel (amíg a többiek alszanak), nagy általánosságban elmondható hogy este én mentem utoljára a fürdőszobába, reggel én mentem elsőnek, az utcán dzsalva pedig én mentem legelöl, én siettettem magunkat. Há várostnézni jöttünk, nem aludni! :D Úgyhogy a végére azért én is rendesen lerobbantam. Nade itt most még egyelőre a pénteki napról lesz szó, ami a legdurvábbra sikerült. 7kor tehát kitapsoltam a bandát, 8 környékén sikerült is megindulni.

A hotelünk kívülről

A metroban ilyen nyulakkal jelzik, hova ne tegyuk az ujjunkat. Megfigyelhetö hogy milyen nagy mértékben hasonílt a francia és a spanyol.... 

A terv az volt, hogy fél 9re a Louvrenál legyünk, 3/4 9re sikerült is. A metrobol jöttünk, így nem a főbejáratnál álltunk sorba a téren az üvegpiramisnál, hanem a föld alatt, ígyis voltak már előttunk vagy jó harmincan. Endre elment croissant-ot venni, mire visszaért, mögöttünk már 200an álltak 8:59kor...

A negatív piramistol nem tul messze álltunk sorban

Ez a fő piramis (első napi képeken) alatti tér

Itt lent, ahogy írtam, van egy halom jegypénztár. Megkaptuk az ingyen regisztrációs jegyeinket, majd megindultunk először a szobrászat irányába.  A nap összes képe ebben a galériában elérhető.  Az összes mindent én itt most nem fogom feltültetni, csak egy pár érdekességet. A koncepcióm az volt - mint turavezetőnek :D - hogy elindulunk aztan szépen körbejárjuk az egészet. Ezt én sem gondolhattam komolyan. a Louvre akkora de akkora hely, hogy én kipakolnám, aztan nyitnék partyhelyet, a cuccból ami benne van meg nyithanánk 5 másik múzeumot. :D Azt meg kell hagyni, hogy az épület csodálatos... na de nem lövök le minden poént előre. :D

Természetesen - ahogy már céloztam rá korábban - itt is elsuhantunk a hordozható digitális idegenvezető mellett, amit utolag sajnálok, dehát mostmár mindegy. :D

A Louvre Párizs központi részén, a Szajna jobb partján található nemzetimúzeum, a világ egyik legismertebb és 1793 óta Párizs legnagyobb múzeuma. Az európai képzőművészetek gyűjteménye mellett egyiptomi, iszlám, keleti, görög, római és etruszk emlékek is megtekinthetők.

1204-ben II. Fülöp Ágost királyi kastélynak építtette. A Capetingek korában királyi vadászház és vár volt. 1364 és 1380 között V. Károly király gót stílusban átépíttette. I. Ferenc és II. Henrik pedig Pierre Lescot által gyönyörű reneszánsz királyi várat emeltetett belőle. Medici Katalin királyné a székhelyéül választotta és kibővítette, IV. Henrik pedig közbeeső épületekkel, a Tuileriákkal is összekötötte. Ez a régi Louvre, melyhez XIV. Lajos az új Louvre-t csatolta, úgy hogy az épület négy szárnya a palota udvarát négyzet alakban zárja be. Midőn a királyok a versailles-i kastélyba költöztek, a Louvre-ban a király hivatalnokai, majd tudósok és művészek laktak. I. Napóleon császár 1805-ben megbízta Pierre Percier és Pierre Francois Léonard Fontaine építészeket, hogy a Louvre-t kijavítsák és kiépítsék; a restaurációt Lajos Fülöp („Louis-Philippe”) korában azonban elhanyagolták és csak III. Napóleon császár (1852) fogott hozzá az újraépítéséhez, amellyel Visconti és Leufel építészek el is készültek, úgyhogy a Louvre és a Tuileriák egyetlen óriási palotává tömörültek, amelyben az udvartartás, a minisztériumok, a múzeum, a képtár, kertek, katonai dísztér, lovaglóiskola is elfértek. ATuileriák palotájának felégetése (1871) óta ma már a pénzügyminisztériumon kívül csak a múzeum van a Louvre-ban.


A Louvre udvarán lévő üvegpiramis, acélból, alumíniumból és üvegből készült. Méretei: 21,65 m magas, 35,40 m az oldalhosszúsága, 666 üveglapból áll. Dan Brown A da Vinci-kód című sikerkönyve részben a Louvre-ban játszódik. A könyvben szerepel egy mondat, amely a piramis üvegtábláira vonatkozik. »…a piramist, Mitterrand elnök kifejezett kívánságára, pontosan 666 üvegtáblából építették – különös kívánság, amelyet széltében-hosszában tárgyaltak az összeesküvés-elméletek kedvelői, arra hivatkozva, hogy a 666 a Sátán száma. Hivatalosan ez a szám sehol sem jelenik meg. A Louvre múzeum tájékoztatása szerint a piramis összesen 673 üvegtáblából áll, 603 rombusz alakú és 70 háromszög alakú, melyek 2,1 cm vastagok. I.M. Pei tervezőirodája úgy nyilatkozott, hogy a piramisban lévő üveglapok száma 698.

Tehát lássunk 1-2 szobrosdit, aztán képesdit, ami érdeksebb, ahogy írtam, a képek nagyrésze fellelhető a napi galériában. 



Dobi kedvenc időtöltése a Louvre-ban...

Összességében elmondható, hogy Dobi az nagyon kivolt a muzeumlatogatástol, de mondjuk mi is az Endrével. Dobi az ugy küldte, hogy előrement, leült, majd amikor már megelőztük, és elhagytuk őt, akkro ismét előregyalogolt és leült. Nyilván a fájós lába miatt is volt ez, de ismerem én már annyira, hogy ha a lábával nem lett voolna semmi, akkkor is ezt csinalta volna :D

másik szögből :D




A lényeg a tükörben! :D

III. Napóleon terme


A térkép fontos szerepet töltött be a nap folyamán, igazábólelkezdtem azt csinálni, hogy húzogattam le a termeket ahol már voltunk, egyébként nem birtam volna megjegyezni. Nem egyszerű hely ez a Louvre.


Kép az ablakból ezen a délelőttön jóval ksiebb volt a sor a főbejáratnál, mint szerdán...

Rengeteg (minden bizonnyal szép) festményt láttunk, nem illeszteném ide be mindet

A műértők szűntelenül csak festményeket elemeztek...

Gabrielle d'Estrées és nővére

Albrecht Dürer - Önarckép 



Kisiskolásoknak mesélnek festményről, tök feleslegesen. :D Rendkívüli módon idegesítő volt rengeteg ember alvó gyerekkel, babakocsival épp csak ritkán, de minek bevinni egy 10 éves gyereket egy ilyen helyre? Ezen pörögtünk többször. Ha én nekem egyszer gyerekem lesz, és mondjuk agyilag történelmileg olyan érdeklődö beállítottásgú lesz (na nem minden - de sok bizonyos dolog iránt), én megmondom neki normáluisan, hogy majd ha leérettségizett, akkor mehetünk mindenhova, akkor lesz értelme hogy megnézzen olyan dolgokat amiről tanulhatott (itt most nem elsősorban afestményekre, hanem az épületekre, királyokra gondolok). De nem?! Voltam kőszegen '97ben, 10 éves voltam. Mire emlékszek? Semmire. Most jobban értékelném a dolgot, az tuti! :D Arrol nem is beszélve, hogy ha mi így szenvedtünk a Louvreban, hogy szenvedhet egy 10 éves gyerek, ha az apja műkedvelő? Egy műkedvelőnek ezt végi járni nem elég 1 nap. Lehet 2 sem. 




Hammurapi törvényoszlopa is a Louvreban van

Dobi szerint ez nem lehtett az eredeti, pedig annak tunt. :D wiki info itt

Ha a hülyeség fájna! :D

Lehet hogy pont ez a képvolt, amit Endre bemozdított, szólt is a riasztó egyből. :D

Az épület pazar

A Milói Vénusz


A túra első részében olyan volt az üres termekben kullogni, mintha mi lennénk az egyetlen látogatok. Gondololm mindenki már akkor özönlött Mona Lisa irányába, aki bizony elég keményen külön ki volt táblázva. AZ én elméletem az volt, h először ne azt nézzuk meg, mert utána tul sokat rövidítünk majd, és feleslegesen jöttünk be, ez be is vált, így hogy Mona Lisát a végére hagytuk, szerintem kb a bejárható terület 70-75%át jártuk végig, ha nem is tüzetesen bogarászva, de úgy nagyjából.


Szamothrakéi Niké


Itt már azért az is látszott, h több mint 2 órája bent vagyunk, meg az is h közeledünk Miss Lisa felé...

Paolo Veronese - The Wedding Frast at Cana Érdekessége, hogy 6770x9940 mm, és Mona Lisa egész nap ezt a festményt bámulhatja...

Már hogyha átlát ezen tömeg felett.... Mert mindenki őt fotozza

Az első sorba durakodva nyilván én is :) DonGatto mondta amugy, h a Mona Lisa az egy kis festmény, elsőre kiröhögtük, előben persze megrőkönyödve tapasztaltam, h tényleg nem tul nagy. (Persze Gatto dumaja alapjan kisebbet képzeltem el.) [77x52 cmes egyébként]

3 fotót csináltattam magamról Monával egy idegen csajjal, detto hogy mind a 3 szar lett. Hihetetlen hogy az emberek mennyire nem képesek egy egyszerűen bemozdítás nélküli, jól célratartott képet csinálni. Így Monával csak 3 sz.r közös képünk van. :D

Mona Lisa után távoztunk is...


Mindenki olyan képet csinál a Louvre előtt, hogy megérinti a csúcsát, én valami színt vittem a fotózkodásba az öteltemmel! :) Legyunk rendhagyóak! Persze Dobiék olyan nyígást levágtak h nincs kedvük most ilyen ökörségekkel szorakozni, végül mikor meglátták hogy a kép jó lett, kellett még csinálni másikat is. :D Lásd galéria. 

A Louvreból mire kijöttünk, megint meg is éheztünk, így ismét elmentünk a kedvenc görög gyrosos éttermünkbe, ezúttal tálat ettünk, csalódás volt, nem volt eléggé összekeverve. 

Találkoztunk magyarokkal, én kezdtem el egyikkel kicsit dumalni, Londonban voltak 6 napot, és hazafelé megálltak Párizsban egy kicsit.

A séta a Panthéon felé folytatódott tovább. (Ami nem a római Panthenon!!) 

Ezek után én egyéni kiskirándulást tettem a Sorbonne felé, a többiek addig pihentek.

Jó fotót sajna nem lehetett róla csinálni. Még át is mentem keresztben az épületen, hogy benézzek vmi előadóba, de nem volt sikeres a misszió. :D

Sorbonne-tér

A kép, aminek ideében kb elhagytuk DonGattot.

Írt sms-t há mondom megyunk a Montparnassehoz, ott találkozzunk. Csakhogy mi a Place de la
Contrescarpe könryékén lepihentünk egy sörözőben, ahol az első estivel ellentétben számunkra hihetetlen áron, 3.2 euróba került egy korsó sör, így hát ittunk 1-1et, közben pedig az eső is eleredt.




A bárban mindenféle zászlók voltak a plafonon is, mondtam is a pultosnak - persze franciaul - hogy megtaláltam a legjobb zászlót, mi ugyanis magyarok vagyunk. Aztán mondta hogy lesz este itt vmi magyar összejövetel, jöjjünk vissza ha van kedvünk. Mondtam, h talán. Belül persze éreztem hogy ez egy hosszu nap lesz még addig, nem biztos h rakattanunk a témára... :D


Kb egy fél órűt ha ülhettünk a sörözőben, közben az eső is elállt, így mentünk a Montparnasse 56 nevű toronyhoz, ahol Gatto már várt minket. Montparnasse torony (Tour Montparnasse) 210 méter magas felhőkarcoló, 1969-72 között épült fel, földszintjén üzletek vannak, az emeleteken hivatali helységek, a legfelső szinten, az 56. emeleten étterem működik terasszal, mely egyben biztosítja a kilátást Párizsra.

Legnagyobb sajnálatunkra az 56. emeleti nyitott tetőterasz felújítás miatt nem volt nyitva, így csak a zárt, szélvédett helyekről tekinthettünk a városra, ami azért még így is nagy élmény volt. Ez volt az első hely ahol tudtam használni az Endre által otthonrol nehézséges munka árán összehozott ISIC diákigazolványt, belépőnk  10 helyett csak 5.5 euro volt. (Isic diak ara kb 10 euro :D). Na mindegy, legalább ennyit nyertunk a dolgon. Egy fazon bejaratkor el akarta adni a jegyét nekem, mondom meg még mit nem. :D Dobi a Montparnasseban is hangos magyar agonizacio közben fejezte ki nemtetszését a biztonságiőrnek aki felállította egy lépcsőről ahova leült (amíg vártuk, hogy Gatto is megvegye a jegyét.)


A liftben egy kijelző mutatja a magasságot, emeletszámot, és a hátralévő időt a felérkezésig. Érdekes, hogy a panoráma is változik (a monitoron), ahogy emelkedünk, lehet látni, hogy hogyan változik a magassággal a városra való rálátás.

És mi van ha én a 35. emeletre akarok menni?!?!?! :D

A Montparnasse tetejen van minden, belepeskor lefotoztak minket, ez még story később, van étterem, mozi párizsi dolgokkal, baromságbolt, képek mindenről, a torony építéséről, az eiffel építéséről (mi Endrével itt figyeltuk meg, hogy milyen gyorsan épült az Eiffel)... Érdekes dolgokat lehet látni, a panorámáról nem is beszélve!




Nincs még elég képünk az Eiffel toronnyal, na még1et! :D


Amig mi itt Endrével és Gattoval nézelődtünk, addig Dobi itt szundított el egy féleeső különteremben, de én rajtakaptam. Így maradtam csak én 4ünk közül, aki nem aludt el sehol Párizsban. :D


Na és akkor a fő attrakciója a toronynak :D Ahogy írtam, mikor beléptünk a kilátós terembe, egyből le lettünk fotózva. 15 euroért cdn, össze vissza mindenféle összegegért mindenféle háttérrel mindenféle emlékfényképet lehet hazavinni. Itt van egy, a többi az ezeknek a képeknek létrehozott külön galériában található. 

De ha már itt voltunk a Montparnasse-on, gondoltam ez a lehetőségek tornya, elintéztem h ugorjunk le 1-2 helyre még így a párizsi kirándulás közben, és ha már ilyen sokat utaztunk, mindehol lefotóztuk magunkat, ki tud ugyanolyan fejet vágni versenyt hirdettünk. :D Ja, ruhát nem vittünk másikat, mivel ugysem nyaralni mentünk, csak fotózni! :D

Először San Francisco mellett döntöttünk...

Aztán Új Zéland mellett...

Végül elmentünk a Dominikai Köztársaságba Punta Canába, de itt rohadt melegünk volt így felöltözve. :D


Na a viccet félretéve az volt a helyzet, h megkaptuk fehér háttérrel a nyers képet is :D

Viszont csak a párizsiakat kaptuk mellé, a 3 kirdándulósat már én szerkesztettem át Photoshoppal. Ákos! Egy ilyet kellene műteremben csináltatnunk, hogy állunk a Wattal, aztán rárakhatnánk mindenféle képre. Aki nincs képben a storyval kapcsolatban annak mutatnék két képet, egyet 2010 teléről, a másikat nyaráról. Csak persze itt az öltözet is változott. :D

Novalja

Les2 Alpes

Na a kis vicces kitérő után kanyarodjunk vissza a szomorú valósághoz, a napunknak ekkor még korántsem volt vége! Következő uticelkent a Trocadero nevű helyet jelöltem ki. Ide már DonGatto nem jött velünk, mert ment vissza a vonattal Belfortba. Könnyes búcsút vettünk tőle, megigérte, hogy majd csinál vmi kaját Belfortban hármunknak. A Trocadero egy jellegzetes helye Párizsnak, egy tengelyben az eiffel toronnyal, ide megy mindenki Eiffelt nézni, nappal és éjszaka is. Már ekkor tudtam, hogy túl hamar vagyunk, és még sötétben nem is láttuk kivilágítva csak az Eiffel csúcsát, viszont most ezt dobta a gép, mentünk hát oda. És mivel még mindig nem volt elég fotónk az Eiffel toronyról, csináltunk hát még 1-2t. (Az összes a napi galériában!) 



Ha ezt a képet jól megnézzük, lehet látni egy jópár arcot, akik Eiffel tornyokat, és minden mást árulnak, kulcstartó kiviteltől kezdve a gyikos szerszámig. Nem csak itt találkoztunk velük, de itt hihetetlen volt, felváltva keringenek a turistak között egész nap és kérdezgetik, hogy kinek kell kinek nem... Itt láttam először igazán olcso, viszonylag nagy Eiffel toronyt, be is ruháztam egyre, mindösszesen 10 euroért, kaptam hozzá 3 kulcstartó méretű Eiffelt is. Később hallottam 5 euros storyt is németektől, az tény hogy 20 meg 30akról indítják az "árusok" a licitet... Ettünk itt még egy fagyit, 3.5 euro volt az ára...


A napnap még mindig nem lehetet vége, Tistan barátomtól tudtam, hogy van egy La Defense-nek hívott negyede Párizsnak, a felhőkarcolók negyede. Na ide musuzáj volt menni, mentünk is. Dobi Már a Panthéon ota azt mondogatta, h a következő látványosság után tényleg megy haza, a lelke nem hagyta távozni, tűrhetetlenül (bár sokat ülve :D) jött velünk továbbra is.



A La Defense tere egyenesen tengelyben van a Diadalív és a Concorde tér által kijelölt vonallal.

Vége lesz valaha ennek a napnak?! :D

A nap nagy metrozgatása során amugy láttunk Fukushima éttermet is. jelenleg bizarr. :D Versaillesbe menet gitáros forma volt a metron, meg tangoharmonikas (ismét), ezen az estén egy 40-50 környéki nő énekelt mindenféle francia slágereket 2 megállónyit. Felvettem videóra is, cserébe adtam is neki egy eurot, ha már soha sehol nem adok senkinek semmit. Érdekes volt látni azt is a metron, amikor egy idősebb fazon felszáll, eszik valami Halls cukor félét, vigyorok, aztan végigkíválgatja a fél kocsit. 

Mivel ezeket a bejegyzéseket sajna késve írom, május 5-én találkoztam az alábbi cikkel indexen, érdemes elolvasni, nem hosszú. Felavatták Franciaország legmagasabb felhőkarcolóját

Csíptem egy BPieknek ismerős metrót is...

A párizsi tartózkodásunk egyik állandáan visszatérő motívuma az volt, amit Tristan javasolt, séte a Polgarmesteri hivataltol (Hotel De ville) a Diadalívig. (Tuilleries, Louvre, Concorde-tér, Le Palais, Champs Elysée mentén varázslatos utvonal állítólag.) 3 Napon keresztül beszeltunk arrol, hogy mikor tesszük meg ezt a sétát, végül meg kellett nyesni: :D A Defenseből elmetróztunk a diadalívnek a belváros felőli oldalára, és onnan sétáltunk. a Champs Elyséen. Dobi nem bírta végig a kiképzést, felszállt metróra, és a Concorde téren várta meg, amíg mi Endrével összehoztunk 1-2 plusz fotót. Le kell szögezni ez a környék (is) nagyon szép része Párizsnak.

Champs-Élysées
Ezen a környéken nem akartunk minden áron inni vagy enni valamit, Nem is értem miert... :D

Bementünk egy Mercedes-szalonba is, ahol özönszámra lehetett pl kis Merci-modelleket venni.. meg pólókat meg minden sz.rt. Kivancsivagyok autot venni megy-e ide valaki. :D

A másik nagy visszatérő motívum az volt, h menjunk párizsban bulizni. Hát, ez rendesen nem jött össze, ugy voltunk vele, h majd Lyonban. Le is fotóztuk a helyet, ahova nem mentünk be. :D




Ahogy a nyíl is mutatja (nem húgyfoltos a pulcsim [Meteorologus Mihálynál tuti azt mutatná]) beálltam a kép közepére ismét. Ezen a hídon nem mentünk sajna át, háttérben a L'Hôtel national des Invalides, na oda nem császtunk el, amit sajnálok.

Le Palais

Le Grand Palais, ide be akartam menni, ez is elmaradt

Innen már A Concord tér felé vettük az irányt, ahonnan kitűően megfigyelhető:

A diadalív.

Itt kezdett el esteledni

És ha már látszott az Eiffel torony, hát miért is ne fotózzuk le :D

Ekkor jött a következő holtpont, már megint korgott a gyomrunk, az a fránya kaja! Kedvenc helyünk felé véve az irányt ismét a latin negyedbe tartottunk, hogy ismét egyunk egy jó gyrost, ezuttal nem tálat. :D




Kaja után a különösen tömött metrón még mindig nem a nap befejezésén törtem a fejem: A Trocaderora vissza kell menni, látni akarom az Eiffelt sötétben. Dobiék már a halálukon voltak, kezdtem én is azon lenni, de nem mutattam ki! :D hehe :D


Azt kell még itt tudni az Eiffelről, hogy minden óra elején 5-10 percig különleges vösszevissza csillogó villogó fénye van, nem csak a standard kivilágítás. Természetesen a gyrosnál óóó még ráérünk, tul hamar érnénk oda: A magaspáláyn vezuetett metrórol láttuk kb 5 másodpercig villogni az Eiffelt így, akkor már tudtam, le fogjuk késni, ilyen nincs. Mikor leszálltunk, az embertömeg már özönlott el a térről (mármint egy része.) Örömmel konstatáltuk, hogy f.ck. Csináltunk is 1-2 képet ennek örömére megint. :D Ezúttal váltouzatosak lettek, mert estiek.


A többiek halálukon voltak, nekem viszont nagy vágyam volt látni rendesen villogó fényben is az Eiffelt, így abban maradtunk, hogy ők hazamennek, nyugovóra térnek, én meg ottmaradok, aztán kivárom a kicsit több mint 3/4 órát. Így is tettem, közben német nyelvtudásom pengeélesre csiszolhattam, miközben egy német házaspárral eröltettem némi diskurzust. Megérte várni, a képek nem adják jól vissza, a videó kicsit jobban...


... de az ilyen dolgokról a fotók és a videok mindig csak arra jók, hogy emlékeztessék azt, aki ott volt, miylen varázslatosan is nézett ki az adott dolog, itt és most a már sokat emlegetett Eiffel torony. Ezt mindenkinek látnia kellene. Dobi és Endre is bánhatja, hogy nem volt már lelkierejük megvárni.



Terveim szerint én innen hazafelé indultam, viszont mivel útbaesett, nem voltam rest leszállni a metróról, és kattintani 1-2 képet sötétben a Diadalívről sem, mondom ezen a pár percen már nem áll vagy bukik semmi, ennel mar sokkal faradtabb ugy sem leszek ennyi idö alatt. :D


Ezek után tényleg hazamentem. A hotelbe való érkezéskor kaptunk 1-1 kis mini parizstérképet, amit én használtam egyedül a 3 napunk alatt, a végére így nézett ki:

3 csíkot kellett egymás mellé illeszteni a megfejtéshez... :)

Hogy a keretes szerkezet megvalósuljon, megérkezéskor is lefotóztam hőnszeretett hotelünket

Így vége lett a napnak... Péntek volt. Írtam hogy norvégiában sok volt a szép lány. Nem lehet azt mondani, h nem, itt is volt bőven, viszont 1, itt mennyivel több ember van eleve 2, itt mennyivel több a turista 3, itt altalanossagban mennyivel jobb idö van mint ott! :D Ugyhogy az arány nem is állapíthato meg, és nem is mérvadó. :D

Azt nem tudom hogy a nap programja tényleg 14 óra volt-e, tény hogy rengeteg. Arról nem is beszélve, hogy én aludtam a legkevesebbet, én keltem a leghamarabb, és én feküdtem a legkésőbb. Én szegény! :D és a végére egész sok mindent sikerült behozni a látnivalókban tapasztalt lemaradásból. Viszont rengeteg midnen megmaradt. Tanulság? Ide bizony ennyi idő nem elég... 

És ami a nap fontos ténye volt, igazaból lesz.rtuk, hogy most Kate Middleton igent fog-e mondani vilmosnak, vagy nem. Merthogy az esküvő állítólag ezen a napon volt. :D