2011. május 3., kedd

Je m'en fous! by Endroo

A Párizsi reptéren Endre barátunkba botlottunk a Dobival. Endre a következő vendégblogger, első kézben nézzük hát, ő hogyan élte meg a kis francia kiruccanását: Párizs, Lyon, Belfort. Itt-ott dőlt betűvel az én kiegészítéseim olvashatjátok.

Nagy megtiszteltetés ért, hogy én is írhatok a blogra, úgyhogy tessék figyelmesen elolvasni! :)Az itt eltöltött hetemet egy pár mondatban megpróbálom összefoglalni. Mivel sok mindennel kapcsolatban hasonló a véleményünk Atesszal és Dobival ezért csak inkább a saját élményeimet írom le.

Páran tudjátok, hogy Dobiék által le lett adva nekem egy rendelés 3 főre, ami 6 db Affadinás Gyrost tartalmazott. (Végül csak 4et vittem mert a késésben voltam a csávó lassan csinálta...) Agyaltam, hogy hogyan kellene ezeket épségben eljuttatni Párizsig.Végül az lett, hogy az önteteket nem kértem bele, hanem külön kis befőttes üvegbe rakattam és ezek mentek a bőröndömbe.Mikor megérkeztem Párizsba (volt 3 órám Dobiék érkezéséig) megnéztem milyen állapotban vannak az öntetek. Sajnálatomra pont a csípős aminek ugye szép piros színe van a paprikátől, na hát az egy kicsit kifolyt. Jó illata lett az összes ruhámnak, és persze pont a fehér pulcsimra ment rá, amin jó kis foltok lettek, úgyhogy este szappannal mostam ki. De legalább ettünk jóízűen egyet a CDG reptéren, kicsit már hideg volt de nem volt semmi bajuk :)

Idézet Dobi facebook postjából: "@Párizs; 3 barát 3 gyros ;)"


Párizs 1. nap

Felkeltünk,felöltöztünk majd nekiindultunk bevenni a várost.Megérkeztünk a Louvrehoz mert ott volt megbeszélve Donatoval(Don Gatto, mi így hívtuk :) ) de rájöttünk Dobival, hogy a farmer+póló kombináció elég kevés, úgyhogy hazamentünk egy pulcsiért illetve kabiért amíg Atesz Donatoval állt a sorban, hogy megvegyék a jegyeket péntekre. Egy jó órával később értünk vissza, kiderül hogy jegyeket nem kell venni. Ezt majd Atesz leírja miért :) Utána mentünk az Eiffel toronyhoz. Mivel szép idő volt sütött a nap csiripeltek a madarak stb. sokan voltak, egy csomót álltunk sorban. (Egyszer sem jutott eszünkbe közben a Belga Sorban című száma :D)

[Meg kellett csinálnunk az Eiffel-tornyon kötelező beállítást.... :D]

Utána ettünk egy finom pizzát, majd felültünk egy hajóra ami került egy jó nagyot a Szajnán. A kaja meg a sétálás egy kicsit ráment a szemünkre, én egyszer kétszer elbóbiskoltam. De rájöttünk, hogy jó ez a hajóút mert ül az ember és egy csomó mindent ki lehet pipálni, hogy megnéztük. :) Este light sörözés...

Párizs 2. nap, Versailles

Nekem ez a nap tetszett a legjobban, szép helyen voltunk. Durva hogy mekkora fényűzés ment anno. Ezt mindenkinek ajánlom, hogy nézze meg ha erre jár! Az épületből párszor kilátás nyílt a kertre. Illetve csak az elejére mert olyan nagy volt, hogy a végéig már nem lehetett látni. Mondjuk az idő sem volt túl jó, ilyen ködös párás hideg volt, fáztunk is egy kicsit.



A kertről még annyit hogy béreltünk golfkocsit és azzal jártuk be. Fejenként 11 Euro volt majdnem két óra, szóval full megérte, hogy nem kellett kutygolni. 


Utána átugrottunk kicsit New Yorkba :)



Párizs 3.nap 14 óra városnézés

Kedvenc napunk következett.4 óra alvás után fél9re odaértünk a Louvre-ba. Viszonylag gyorsan bejutottunk, az elején még lelkesen nézegettünk a régi cuccokat, aztán egy idő után már csak a Mona Lisa irányába tartottunk, de olyan nagy ezaz e épület hogy volt vagy egy óra mire odajutottunk.
Eközben volt egy érdekes sztori. Pont a képeknél jártunk,persze nagy szakértelemmel ki is elemeztük az összeset. Az egyik híres képnél ami tényleg jól nézett ki, egy kicsit közelebb hajoltam hozzá és a könyökömmel meglöktem, nem nagyon de azért minimálisan bemozdult és egyből beindult a riasztó.Na mondom f*sza...De aztán intettem az őrnek hogy sorry meg minden, nem csinált belőle nagy ügyet mutatta, hogy menjünk hátrébb és kész. De aztán gyorsan tovább álltunk. Mikor kijöttünk a Louvreból, megfogadtam hogy többet ide be nem megyek. Biztos vagyok benne, hogy a nagy műértőknek paradicsom ez a hely de nekem nem volt akkor élmény mint pl Versailles. Ezután este 11ig nagyonsok mindent megnéztünk, Atesz még akart képet csinálni az Eifellről mert minden óra elején szépen villog de pont 22.10-re értünk oda és lemardtunk róla. Mi Dobival már elég készen voltunk úgyhogy hazamentünk,Atesz ott maradt plusz egy órát.

[Itt most megbomlik egy kicsit a blog összességének kronológiája, Endre élményei következnek egészen a hazaindulásig, én pedig majd utána fogok mindent a szokásos módon kiegészíteni.]


4. nap Párizs to Lyon by TGV

Nagy vágyam vált valóra ezen a napon:) TGV-vel mentünk Lyonba.Ez egy kicsit drágább volt mint a sima vonat de úgy voltam vele, ha már diplomás bakter leszek akkor muszáj kipróbálnom. [Endre vasúti közlekedés szakirányon koptatja a BME padjait]



[a bal harmadban a folt egy villanykaró-féleség]


Jah igen ami lemaradt. Párizsról összeségében a véleményem hogy szép város, van mit megnézni de híresebb helyeket leszámítva koszos,büdös, full szmog az egész és nagyon sok a bevándorló(akikkel nincs amúgy baj de elég igénytelenek).Ekkor tanultuk meg Dobival, a számunkra legfontosabb francia kifejezést: Je m'en fous! Ez annyit jelent, hogy Szarok rá! :) (Síelésünk egyik kulcsszava is ez volt) [Néhányan még biztos emlékeznek :D] Szóval mikor beértünk Lyonba megállapítottuk, hogy sokkal kulturáltabb város.
Városnézés volt ezen a napon lásd Atesz hamarosan érkező bejegyzését :)



5.nap Lyon Május 1.


Reggel közölte velünk a recis, hogy itt május 1.-én a tömegközlekedés sem működik, ezen egy kicsit lesokkoltunk mert a város szélén laktunk és a másik szélén meg volt egy nagy park amit meg szerettünk volna nézni. Elindultunk gyalog, és kb 200m-rel arrébb leültünk egy gyrosonál ahol asszem 2,5 órát töltöttünk el. Utána megpróbáltunk berélni birngát megint (az egy másik sztori hogy előző nap is próbáltuk) végül sikerült, úgyhogy simán ki tudtunk megnézni a parkot, ami egyben állatkert is volt. Nekem nagyon tetszett.




Poén volt, hogy mikor elindultunk bringával én kb, a 3. percben elesten. Van külön kerékpársáv és ki kellett kerülnöm egy parkoló autóst és rámentem a közútra ami egy kis szegéllyel van elválasztva (kb 45 fokos letöréssel) a bringás sávtól és mikor vissza akartam menni az első kerék csak csúszott előre nem tudott felkapaszkodni és elestem :D Persze nem lettem kiröhögve... [Régen röhögtem így valamin.... pont láttam. :D:D:D]



6. nap Belfort, Dobi's- 25th Birtdayparty

Megérkezés után végre ki tudtuk aludni magunkat. Atesznak be kellett mennie órára, mi Dobival elmentünk várost nézni, megnéztük az óvárost plusz a várat. Atesz hívott, hogy előbb végzett, talizzunk a boltban, hogy bevásároljunk estére Dobi szülinapi bulijára.Ott taliztunk Don Gattoval is, meghívott minket még a buli előtt spagettizni ( ő olasz és itt lakik közvetlen Atesz mellett). A kaja nagyon finom volt, a szószt a mamája küldte neki.Vacsi és egy kis pihenő után megvágtuk Dobi tortáját. :)

[A fiúk a konyhában dolgoznak]


Utána 10 körül megérkeztek a többiek.
Pár embert már látásból(blogról) ismertem, de tök jó volt beszélgetni velük. Jó fej volt mindenki,fogyott sör meg egy kis házipálesz is,ami adta a hangulatot :)Plusz mi vettünk iylen almás Berentzenhez hasonló cuccot, egész jó volt.Nem voltam még ilyen buliban ahol ennyi nemzetiségű emberrel tudtam beszélgetni.(Mexikó,Bolívia,Francia,Román)Jó volt nagyon a hangulat, sztem ők is jól érezték magukat.

[Magyarország meghódította Belfortot... :D


7.nap Blog írás :)

Most itt tartunk. Atesz elment zh-t írni, mi Dobival ettünk egyet és ő most kezdi el írni a saját blogját és engem szid, hogy én már kész vagyok :) Igyekeztem lényegre törő lenni,így visszanézve elég sok de egy csomó mindent lehetne még írni. Remélem a diplomám is majd így fog menni :D De Atesz úgyis madj részletesen leír mindent! Összességében örülök, hogy kijöttem erre a pár napra és találkoztam Atesszal és Dobival, bár ha hazaérek állhatok neki behozni a lemaradásomat, házik zh-k stb... De legalább így lesz ez egy jó sztori amit majd lehet emlegetni :)