2011. május 3., kedd

Terroristák földjén by dobi

Ezek után, hogy Endre véleményén már tudjuk a kiruccanásról, nézzük mit hozott ki tollából másik bloggerünk, akar-e még ebben az évezredben Párizsba menni, avagy sem. :D + Információ, hogy Donato (alias DonGatto) is velünk volt Párizsban.
Április 26. kedd.

Korán keltünk, mert még össze kellett rámolni a repcsire. Érdekes volt most valahogyan vártam, hogy repüljek, pedig nem szokott izgatni. Pár repteret látva, biztosan állítom ez a frankfurti egy trágyadomb. Katasztrófa… szerintem semmi sem egyértelmű. A párizsi szuper, minden logikusan, szuperül volt kialakítva. És végre 5 hónap után gyrost ettem, ráadásul a kedvenc hazai mester utcás gyrosostól származott. Köszi Endre, életmentő ízek voltak! :D Nekiindultunk Párizsnak. Erről a városról eddig csak jókat olvastam és valahogy nagy elvárásaim voltak, hogy húúú de szép lesz... Elérkeztünk a szállásra, szerencsére nagyon jó helyen volt, de maga a környék… szerintem ehhez képest Pesten a 24.es villamos salgótarjáni megálló környéke egy palota. Azt a sok sunyi algériai meg feka csávót.  [Zárójelben jegyzem meg, h a Gare du Nord környékén volt a szállásunk, amiről ténylegesen hírlik, hogy nem a legjobb környéke Párizsnak, viszont költséghatékonyan kerestünk szállást, nem pedig az Eiffelre néző studio-apartmant akartunk. Tehát véleményem szerint ha csak az a környék lett volna tré, az még önmagában nem lett volna gond... de: ] Klikkekben állnak és lesik a prédát (ez egész Párizsra jellemző). Olyan arcokat láttunk, hogy az viccnek is rossz. Nem baj, volt min szakadni. Egész Párizs olyan mintha valami megszállott város lenne. Itt fehér ember nem él az fix. Ennek én nem örülnék Pesten. Norvégiában nagyon tiszta a levegő, itt Párizsban pedig nagyon szmogos, szinte elviselhetetlen, érdekes volt látni messzebbről pl. a diadalívet szmogfelhővel. Sajnos a következő napokban végig hólyagos volt a talpam így nem volt túl jó járkálni. [Erre céloztam korábban, h Dobinak még a sok sok mászkálásból lett baja...] Este elmentünk a Notre Dame-hoz és sokáig beszélgettünk Endrével mi is a helyzet otthon, milyen jó kis bulikból maradtunk ki, volt is ám honvágyam. Továbbá megtanultunk egy nagyon fontos francia kifejezést, amit előszeretettel használtam Párizsra (Je m’en fous =[szarok rá! :D]). Jó volt végre a hazai bandából látni valakit.


[27. Szerda.
Louvre sorbanállás, Eiffel torony megmászása lifttel, Pizzaevés, hajókázás, Eiffel torony nézelődés az 1ik parkból. Este Dobi számára pihenő... Kicsit elcsúszott a dátummal és ezt a napot kifelejtette a blogírásból, de ezt én is csak utólag vettem észre. :D(vagy hiba csúszott a műveletbe és elveszett ez a nap a word doksiból, amibe megírta a bejegyzést)] 

28. Csütörtök

Versaillesban töltöttük napunk nagy részét. A legjobb az volt amikor béreltünk egy kis golfkocsit és azzal bajártuk a kertet. Itt tűnt fel elsőre, hogy az olasz gyerek Don Gatto nem teljesen százas :D Talán túlságosan is szórakozott. Jellemző rá, az eltűnés másodpercek alatt és hirtelen felbukkanás a semmiből egy totál váratlan helyen, "hogy a fenébe került oda?" kérdést teszi fel az ember. A golfkocsiban az volt a legjobb, hogy végre nem kutyagolni kell hanem ülni.


29. péntek

Ha ezt tudom… te jó ég. 14 órát mentünk Párizsban... Fogalmam sincs h hol és merre jártunk. Túl sok a program. Jó volt, mert rengeteg érdekességet láttunk, de aki meg akarja nézni Párizst az legalább 1 hétre menjen. Este még elmentünk botorkálni de semmi jó bulit nem találtunk. Ezek a franciák inkább pubokba járnak és ülnek, bambulnak, meg sem közelítik a pesti esti éltet (az sokkal jobb)... [Legalábbis ennyi idő alatt ezt tudtuk leszűrni az utcán látottakból.]



30. szombat

Végre elhagytuk ezt a „csodás” Párizst. Érdekes volt utazni TGV-vel, mintha a fejemben éreztem volna a vonat gyorsaságát, fárasztó is volt J. Lyon határozottan jobban tetszett, mint Párizs. Szebb, nyugodtabb, kisvárosiasabb, tisztább. Szerettünk volna biciklit bérelni de sajnos nem tudtunk. Nagyon elkeseredtem megint mert ennyi nap után már végképp nem volt kedvem egész nap csak menni és lassan haladva meglesni minden érdekességet. [Pedig az én február végi látogatásomhoz képest kb 20%os sétát tettünk szombaton délután és este.... :) ]

május 1. vasárnap.

Eljött a vasárnap. Kilőtték az egész tömegközlekedést mert május 1. ILYET? EKKORA VÁROSBAN? Kiültünk egy kebaboshoz kb. 3 órára. Utána nekiindultunk zsiráfokat lesni. Mondom lessük meg hátha tudunk bérelni biciklit. Szerencsére működött a kártyám és biciklire pattantunk a nagy melegben. Uhh de jó volt újra biciklizni. Kb. nyolcadikos koromban tekertem újra, így már sokkal jobb volt várost nézni. Haladtunk, sokkal több mindent meg tudtunk nézni és még melegünk sem volt. Elképesztő mekkora parkja van Lyonnak külön kis állatkerttel és hatalmas tóval. Ez nagyon tetszett.

Pouvez-vous prendre un photo?! :D - Tudna készíteni egy fényképet?

Vas este egy rettenetesen hosszú vonatút után elértük a végső célt Belfortot.

május 2. hétfő


Hétfőn itt lettem negyedévszázados és egy szuper kis esti buli kerekedett ki. Jó volt új arcokat megismerni, mindenféle országból. Soha ne legyen rosszabb szülinapom. Don Gatto ezen az estén is kitett magáért… újra szolgáltatta a poénokat. Remélem ezt az ökröt még látom Pesten és a többieket is. :)


Ott virit a jókedvre derítő házipálesz is!! :D

Összességében nagyon élveztem ezt a közel két hetes pihenést a pihenéses tanulásban J. Végre egy kicsit otthon érezhettem magamat a társaság révén. De Franciaország nem lopta a szívembe magát, Norvégia továbbra is marad az első helyen J