2011. február 22., kedd

2 ide - 1 oda

Ma volt az egyetem hallgatói egyesületének egy részének, a Welcome Clubnak a bemutatkozása, akik az exchange diákokat intézik, programokat szerveznek, velük megyünk holnap reggel Lyonba, csütörtökön késő este érkezünk. Maga a bemutatkozó esemény nem volt egy egetrengető dolog.

Érdekességek következnek a francia emberekről.
1, előre megkérdeztem Haylee-t, hogy tudnak ezek a Welcome Club-ban angolul? Jajaja, persze hogy tudnak, ez alapfeltétel. :D Nos, az ex-főnök, az tud. Rajta kivül csak gagyognak. Komolyan mondom, meglepődtem rajta. Volt egy kör, mindenki bemutatkozhatott. Mi (mindenki) erőltettük, hogy amit tudunk, azt franciául nyögjük ki, cserében elvárható lenne, hogy ők mondjuk akkor amit tudnak, azt angolul prezentálják (elvégre nem volt csak 3 ember jelen rajtuk kívül, aki érti rendesen a franciát). Nem, volt olyan aki arra sem méltatott, hogy az "Ez vagyok az vagyok, és ezért vagyok felelős" mondatot angolul nyögje ki. Jóóó, 1 kivétel van, a Tristan gyerek, ő keni az angolt, volt hogy "tolmácsolt" is a többiek szövegéből... De a többiek.... És ők a felelősök a külföldi diákokért. Csodás :) Na mindegy, ettől még lehet hogy jó fejek, majd hamarosan kiderül! :)

2. Cristhiennel elmentunk a Leclerbe, a buszon egy hülye p*csa a barátnőjével láthatóan-hallatóan kiröhögött minket, hogy angolul trécseltünk. Meggyőződésem, hogy nem azért röhögött, mert értette volna amit mondtunk, nem olyan volt a téma... fck.

3. Szöges ellentét és meglepetés a boltban: Crisnek épp magyarázom angolul, hogy mi a franc a neve ennek az izének vajon (és mutattam neki egy paradicsompaprikát). Erre egy hölgyemény odaszól nekünk mosolyogva, ahogy megyünk el mellette, hogy "Poivron" ! :) Jót mosolyogtunk, és mondtunk, hogy Merci, az persze más kérdés, hogy én az angol nevére lettem volna kíváncsi :D De a szándék a lényeg. Látszott a fején, hogy segítőkész, és az angol kérdésre odaválaszolt franciául. Sokan tanulhatnának tőle...!