2011. február 25., péntek

Dijon

A 3 napos kirándulás terv (~750 km)

1, nap: kedd reggel indulás 8.30kor a suli elől, érkezés Dijonba napközben, városnézés,. délután indulás tovább, Lyonban ha időben érkezünk kis városnézés, vacsora, este Lyon-Real Madrid meccs valahol.
2, nap: szerda reggel indulas 8:30kor, egész napos program Lyonban
3, nap: delelött még Lyon, dél környékén indulas Besanconba, ott városnézés, majd este érk Belfortba csütön.

Az összessel egy közös probléma volt, ha tiszta havas időjárásban, vagy tavasszal/nyáron - amikor már zöld minden - láttuk volna, szerintem még szebb lett volna minden.

A szervezés elég nyögvenyelősen indult: eleve reggel kimentem a suli elé fél 9re, aztan szobroztunk vagy 9ig minimum, mert nem jött mindenki időben. Beszedték a fejenként 20 eurót (azért csak ennyit, mert az egyetem támogatta a "kirándulást".) 2 igazi francia autóval vettük nyakunkba a km-eket, egy Fiat Scudoval, és egy Toyota Corolla Versoval, mind a kettő bérelt volt. 15-en mentünk, az 5 ember a welcome clubból, 9 latin-amerikai, és én.

Nagynehezen elindultunk, az első nap tehát Dijonba mentunk. 160 ezer fős város, a római korból eredező gyökerekkel. (wiki infó itt). Megérkeztünk fogalmam sincs hány órakor, (rendkívül jól eltelt az idő) de az biztos, (mértem) hogy több mint 3/4 órát szórakoztunk el azzal, hogy leparkoljuk az autót, közben autókázos városnézés volt a program, cseppet már untam. De legalább láttam egy kirakatban, hogy egy férfi fodrásznál 10 és 40 euró közötti árak uralkodnak. :D Nomeg hogy a TGV felüljárója úgy néz ki itt - hogy passzoljon a városhoz, mint a hortobágyi Kilenclyukú-híd, csak ez 109 lyukú :) Na ezek után mivel ez már délután volt én kezdtem megéhezni. Táskám természetesen a másik autóban, amit nem tudunk hol van. Elmentunk a helyi idegenforgalmi irodába, ott vártunk a többiekre, akik a másik autoval jöttek, minimum fél óra. Utána nagynehezen megindultunk.

Én egyből tudtam hogy amikor megérkeztünk, az az időpont éppen akkor és csak akkor történik, elvégre "MOST" van. Ezt egy kép is tanusitja :D



Dijonban rengeteg templom, és középkori utcák vannak a belvárosban, nagyon szép hely. Csináltak egy olyan ötletes dolgot, hogy a belvárosban, egy meghatározott vonalon (nagyrészt sétálóutca, de nem mindenhol) egy kört lehet tenni, a járdán kis baglyok jelölik, hogy merre kell menni. Azaz a bagoly mutatja be a várost. :) Adott helyeken 24 ilyen pont van, van egy szám a járdán, mellette természetesen a bagoly, ami arra figyelmeztet, hogy most hanyadik bejegyzést kell elolvasni a kis turistafüzetből, amit az irodában kaptunk. Így idegenvezetés nélkül is elég jól meg lehet tudni dolgokat az épületek történetéről, magáról a történelemről, és a város múltjáról. Ahogy az előző bejegyzésben írtam, ez mondjuk a többieket túlzottan nem érdekelte :D

Mivel ugye a táskámban maradt a szendvics amit csináltam magamnak és a társaság úgy igényelt valami igazi francia kaját, beültünk egy Subwaybe időközben. Ami érdekesmód minimálisan különbözött az otthoni ártól, és a csirke teriyaki az itt pulet teriyaki, a design és minden egyéb kb 1 és ugyanaz. Egy McDonalds sokkal több-ben különbözik otthon és itt, mint egy Subway.

A látogatott helyek összes rendes nevét és a storyt most itt nem kezdem el leírni, a képek magukért beszélnek. Annak akinek nincs kedve az egészet végigpörgetni, itt egy pár, hozzájuk fűztem egy pár kommentárt. Akinek pedig van, annak itt a link.

A kis turista füzet

És az ajánlott útvonal, amit mi nem jártunk végig teljes egészében

Ilyen jelek mutatták a járdán a helyes irányt. Azért a bagoly mutatta az utat, mert a városban egy helyen (erről pont nincs fotó) volt egy régirégi egy ház falán egy jellegzetes helyen, amit megérintve lehetett jót kívánni, ami állítólag teljesül. :)

Jellegzetes régi épület

A dijoni Notre Dame a 13. századból

utcakép

A Milliére ház, 1483ban épült





Tour de Bar

Palais des Ducs et des Etats de Bourgogne

A szabadság tér itt ilyen :D

Érdekesség: "designed by Le Hongre in 1690". Ezzel egyből engem zaklattak, de mondom Magyarország franciául az Hongrie, nem pedig Hongre.


Az elmaradhatatlan mustár-shop :)



Porte Guillaume

Saint-Bénigne


az előbbi belülről 

Saint Philipbert