2011. február 26., szombat

Lyon+

És ami a Lyon storyból kimaradt! :)

Az internet egy fontos dolog, és érdekes volt a story: Megérkeztünk a hotelbe, volt mindenféle vezetéknélküli hálózat, de természetesen egyik sem ingyenes. Lementünk megkérdezni, a hallban van internet, de fizetni kell 4 eurot, és ugy van hozzaférés, hogy ezért a pénzért reggel 8tól éjfélig, utána nincs. Erre 23:50kor már nem fizettünk be. Másnap reggel viszont 8:30kor indulunk. Mi legyen? Reggel 8kor befizettunk felesben Cris-szel, h jo lesz az. Csak nem akart normalisan működni, ledobált, kiakadt, stb. Cris ment reklamalni, visszakaptuk a 4 eurót. Utána viszont valami csoda folytán mégis működött a dolog. :D És működött este is. Igaz hogy csak beleolvastam az uj üzenetekbe, szerintem 10 percnél tovább nem használtam de végülis ingyen sikerült. :)

Írtam a városházás-erkélyes story közben, hogy volt egy fontos esemény ott korábban. Megkérdeztem Tristant: Az emlegetett és látott (és kipróbált) erkélyről először Charles DeGaulle intézett beszédet a néphez, amikor a II. vh ideje alatt a németeket sikerült kivonultatni Lyon városából. :)

Csütörtökön délelőtt voltunk egy múzeumban, aminek a neve "Musee des Miniatures et Decors de Cinema". Azaz kb miniatűrök és mozis kellékek múzeuma. Ez a két téma uralta az épület termeit. Az utóbbi érdekesebb volt számomra: rengeteg mozifilm eredeti kellékeit gyűjtötték itt össze, azokat, amelyekkel a forgatásokon dolgoztak... A képgalériában itt van minden, 1-2 jobbat kiemelnék ismét itt a blogban :D

R2D2 (én - lásd a póló) és C3PO ember-cyborg kommunikáció

Én a robot 

Buffy a vámpírok réme

UFO 

Az Ál/Arc c. film börtönkelléke

Indiana Jones ostora

Schwarzenegger feje, amivel forgattak, és erre huztak az animációt

Dana Scully holtan :D

Stukker az Alienből

Predator :D

Szörnyecskék? (asszem) :D


Ezenkívül a múzeumban rengeteg miniatűrt láttunk, kis kompozíciókat, melyeket francia filmekben előszeretettel használtak már fel. A képek mind mini dolgokról készültek, sokszor nem lehet megmondani, hogy azok nem a valós méretekkel rendelkeznek. 1-2 példa:







Ezek is érdekesek voltak, de engem a mozis rész jobban meghatott :D Ezek után mentünk egy másik múzeumba, valami hiperszuper szövőgépek voltak az elsők közül, meg mittudomén még hogy micsoda. Képet nem nagyon sikerült róla csinálni, de annyira nem is volt érdekes. Ezek után mentünk csütörtökön ebédelni, majd indultunk délután haza.