2011. február 25., péntek

a Welcome Club

Megérkeztünk tehát a többnapos kirándulásról. Sok mindenről lesz szó, és lesznek fotók is, de valami koncepciót fel kell hogy vegyek, annyi minden az írnivaló.

Ahogy írtam az előző bejegyzésben, hétfőn volt az egyetem hallgatói egyesületének egy csoportjának, a Welcome Clubnak a bemutatkozása, akik az exchange diákokat intézik, programokat szerveznek, velük megyünk holnap reggel Lyonba, csütörtökön késő este érkezünk. Maga a bemutatkozó esemény nem volt egy egetrengető dolog, nem volt túl szervezett, 1 órát üldögéltünk, és vártunk a semmire. Ők szervezték tehát a Lyoni kirándulást, ami egyrészről jol sikerült, és az angol tudásuk sem annyira rossz mint gondoltam. Nem akartam őket felsorolni, de a teljesség igénye ezt kívánja. Elöször leszogezném h az én angoltudasom olyan, h mindig el tudom magyarazni amit akarok, ha nem tudom a szot, akkor körbeirom, nem mindig a jo igeidöben és helyesen, de olyan még nem votl, hogy valamit ne tudtam volna vki tudtara adni. Ennek fényében tudok vizsgalodni:

Akit már régebben ismerünk, Tristan, ő volt kint az USAban egy fél évet, ő tud beszelni angolul rendesen, vele beszelgettem rengeteget mindenről, az itteni dolgokrol, Magyarországról, Párizsrol, Bordeaux-ról (oda valósi), mindenről. Érdeklődő, és jó arc, ha mindenki ilyen lenne, akkor nem parázna senki az angol tudással Fr.oba jövéstől. Kérdeztem tőle rengeteg "helyes így ez a francia mondat?" tipusút, és mindig segített. 20 éves.

A régebbi főnök, Remi, ő az, aki még rendesen tud angolul, furcsa kiejtéssel, de nagyjából érthető. Ő volt a másik akit sokszor kérdezgettem, hogy ez vagy az, jol van-e így franciául, ha ezt vagy azt akarom mondani. A kiránduláson nem én voltam az egyetlen aki nem érti amit alapesetben beszélnek (nagyon hadarnak), viszont mivel rolam tudták (mivel én kérdeztem folyamatosan), hogy nem vágom annyira a dolgokat, mindig kihangsulyozta, hogy akkor az én kedvemért angolul is. :D Na mondom kösz. (A többi délamcsinak könnyu volt, mert a franciaul nem tudoknak a tudok elmagyaraztak - de spanyolul, így ők el tudtak sunyitani, h nem értik.)
tehat a Remi alapjabaiban véve jó fej, 23 éves, de tul sokat egyeb dolgokrol nem beszeltem vele.

Az új "főnök", Clement, ő Lyonban lakik, mondjuk ugy h elég kimerítően ismerte a várost. Ő viszont mindig hadovált nekem franciául, én mindig néztem furcsán hogy "he" :D aztan mindig mondta, h jaj elfelejtette h nekem angolul kell. Akkor utana nagy gondolkodás közepette nagynehezen iszonyatos kiejtéssel kinyögött valamit. 18 éves. :D Iszonyat mód meglepodtem mikor ezt megtudtam! Dijonban felolvasott egy angol bekezdést a turista katalogusbol egyik épülettel kapcsolatosan: semmit nem értettem belüle. This house = isz óz. ezt ejtette ki. Odamentem mellé, és inkabb olvastam, aztan kesobb a kezembenyomta, mert végülis mindenki sz.rt az egészre rajtam kívül. (Marmint hogy melyik épület vagy haz vagy templom miért fontos :D)

Audrey, 22 éves csajszi, jó fej szintén, vele sikerült pár szót beszélni, nagyrészt tőle is mindig kérdezgettem hogy ez vagy az hogy van, helyes-e a mondat így. 

Dimitri (j?) :D A fura név, fura embert takar: egy kanyi szót nem beszél angolul. Az volt az össz mondat amit töle hallottam, hogy "This is Dijon". (Poenbol egy bodéra) És gyanus volt nekem, h abszolut nem érti azt sem, amit én mondok. Tragikus. :D De a végén érdekesmód, ő köszönt ugy el, hogy "Szia Attila" :D Úgyhogy pirospont!

Összegezvén Tristant leszamitva nagyon az érzödik rajtuk, h nem hasznaljak. Én is ilyen voltam régebben, tudtam sok dolgot, de nagyon kerestem a szavakat, ha gyakorolnának, beszélnének, sokkal jobban menne.