2011. február 6., vasárnap

Marseille 1.0

12.50kor indult a vonat Brianconból Marseille felé, közvetlen járat (autoval 260 km lenne az út). Meg is érkezett menetrend szerint 17.22-kor. Ezek után az előre tervezett progihoz tartottam magam: megkerestem a szállásom, lecuccoltam, majd kerültem egyet a városban, fotozgattam, szétnéztem, ettem. Ezek után a síelést akartam kipihenni :) de már fél 3 van, uh holnap megint hulla leszek.

A brianconi vasutallomason franciául próbáltam magamnak jegyet kérni, ez sikerült is, de a masodik hozzám intézett kérdésnél már egyből sikerült angolra váltanom. Mindenesetre a hölgy megdicsérte a francia nyelv tudásom, és kérdezte hogy hova valósi vagyok ééén. :)

A sima gyorsvonat 110-130-cal repeszt, és kinezetre nem lehet megmondani róla (első körben) hogy az nem egy TGV. :) Viszont láttam itt is graffitis régi r.hadó szerelvényt is :P

Szállást könnyen megtaláltam, első blikkre (bár ennyiből nem lehet megiténi egy várost) a kis utcák elég retkesek, a központiasabb részek szépek. Elpattyogtam a kikötőbe, szép látvány. Ezen nincs is mit magyarázni, annyira nagyon nem néztem szét. Visszafele kis kerülővel, majd egy gyroshoz hasonló valamit ettem, ami kifliben van, és a zöldséget csak a paradicsom és a salata teszi ki benne. Ellenben automatikusan megpakoljak sültkrumplival, Dobi örülne neki. :)

Képek itt