2011. február 8., kedd

Az elso nap, amikor tortent is vmi

Kedd Reggel 10:30tól franciaóra, negyedre érkeztem az Erasmus irodához, ahonnan elvittek a franciatanárhoz. :) Nagyon-nagyon érdekes és különleges volt, legfõképpen az ahogy kiejti a dolgokat, és amit még tudtam, azt se nagyon értettem meg elsõre. Furcsa volt francia embert lassan és artikulálva hallgatni. :):) Nagyon poen. kb 15-20 percig, csak velem próbált csak franciául beszélgetni, tesztelgetett, hogy mit tudok, és mit nem :) Lefutottuk a szokásos köröket, kivagyok, hogy hívnak, hol tanulok, hány éves vagyok, mikor érkeztem, hogy jöttem, hanyadika van, mennyi az idõ. :)

Ezek után megérkezett az elsõ három új ismerõsöm: Jaime, akinek a feje TIPPPIIIIIIIKUS mexikói, azzal a szörnyû bajusszal (a vezetékneve pedig BAUTISTA [MotoGP kedvelõk elõnyben]), Rodolfo, és Ana. Furcsa volt úgy ülni egy franciórán délig, hogy én akkor vagyok megkérdezve, ha már senki nem tudja. Otthoni csoportban én voltam a sereghajtó, kijár egy kis sikerélmény. :) Bár sokkal könnyebb dolgok van, mert simán kitalálják a szavakat ( a spanyol nagyon hasonlít a franciához). Épp emiatt könnyeb beelõzhetnek, sebaj, rá kell feküdnöm. :)

Most érzem másodjára igazán, hogy mennyire megérte otthon szórakozni egy kicsit a franciával, ma az elsõ órán nem volt semmi ujdonság. Persze nem azt mondom, h tudtam mindent, mondjuk hogy volt már pár "hallottam már" kategóriájú dolog is. Óra után a tanár meg is dumálta Zeldával elõször csak franciául, aztán elmondták nekünk angolul h mirõl beszeltek, hogy én a maradék 3hoz képest pluszban vagyok. Ennek különösképp örültem.

De nagyon durva ahogy a franciatanár nyomja a franciát, aztan itt ott beszúr 1-2 angol mondatot (ritkán), és ha nem tudunk valamit, angolul kell rakérdezni. Durva :) De érdekes.

Ezek után megismerkedtem a 3 arccal, 1 helyre jártak suliba, gépészmérnöknek tanulnak valami Tol Luca vagy milyen nevû helyen, nem síeltek még sosem, Europában is csak kb másodjára vannak. A két srác már jan végén érkezett, az Ana mult hét csütön. Dumalgaattunk errõl-arról, Tequilarol, Palinkarol, Quesadillarol, Tacorol, Nachosról, Sörrõl (megtanítottam nekik az elsõ magyar szavukat, a SÖR-t, röhögtek is rajta). Szoval volt szo mindenrõl, megmutattam a szobámat, megnéztuk a 2 sracét is, bemutattak Christien-nek, aki egy kolumbiai gyerek, aki azert nem volt a franciaoran, mert õ beszéli a nyelvet.

Nagyon érdekes volt hallgatni, mikro egymással nekiálltak spanyolul hadarni. :) Mutattak mindenféle peso-t, aprót, papírpénzt (a LEIhez hasonló mosható cucc, kis ablakkal). Persze gyakran at atvaltottak angolra, hogy ne nezzek mar ilyen furcsan. Na lényeg h sok mindenrõl beszéltem velük, elmentunk kajálni: Dürüm menü :D ~ Gyros. :) A Mester utcai afadinásnál hosszabb de keskenyebb, sültkrumplival, üdítõvel 6E...

Ezek után mindenki elindult a szállására, to get some rest.
Nem fogok ám minden napot ilyen részeletességgel leírni :) Ami még érdekes:

A csajszi szobája egy sufni, a 2 srác meg egy 4esben van, bazi nagy, 8. emelet, iszonyatjó panoráma. Az enyém meg az átmenet a 2 között, minõségi kivitelben. Na de majd csinálok mindenhol képeket. Itt Belfortban még nem sokat sikerült fotózni, dehát "talán" lesz még majd rá idõm. :)

Netem még mindig nincs, ezt az irodában kunyeráltam, nem akartam net miatt rátapadni a mexikenekre. :)
(talan hnap v azutan lesz) ...