2011. február 9., szerda

Ahol nem minden halad TGV gyorsasággal

Amikor hétfőn megérkeztem, verőfényes napsütés fogadott, mondta is Zelda, h tiszta szerencsém van, ilyenkor ez egyaltalan nem mindennapos, amikor a többiek jöttek akkor is tiszta sz.r idő vo.t, esett, hideg volt, minden.

Hétfőn történt még egy említésreméltó dolog, láttam motort. Kettőt, egyszerre. És mi volt? 1 piros 125ös Cagiva Mito Evo :), és egy LukacsBalazs féle Spain's No1 Aprilia RS125 Lorenzo replica. :) Érkdes volt elsőre pont ezt a kettőt látni. :)

Kedden tehát abban maradtunk az irodában, h szerda lesz a nagy papírozás napja. Szerdán ismét napos de hideg napra ébredtünk,  délelőtt franciaóra, ez a 3 mexikói az "ü" betűvel gondban lesz, volt röhögés mikor elmeséltem nekik, hogy nálunk még űűűűűű is van. :) Az minenesetre megállapítható, hogy gyorsan beérnek ha nem fekszek rá, mert nekik egy csomó minden teljesen hasonló a spanyolhoz, ha nem is tudják, kikövetkeztetik. Pl számok: én azért már elég sokat erőlködtem azért, hogy úgy tudjam, ahogy most, ezek meg 1 nap után majdhogynem kívülről fújják. (Mit nekik hogy a 99 az 4x20+10+9... ) De ue érvényes egy csomó szóra is.

Délután megindultunk gyalog a downtown felé, Zelda + a mexikói csaj, akinek a papírjai még nem voltak rendben. A szállást intéző irodában természetesen nem volt ott akinek kellett volna, kitöltöttem ismét 2 papírt, otthagytuk, kaptunk időpontot holnapra. Csodás. Ezek után irány biztosítást intézni, na itt nem volt gond, csak várni kellett, közben la. jól elkezdtem kitanulmányozni, milyen is egy mexikói útlevél :) Innen mentünk a bankba számlát nyitni, merthogy itt mindenhova francia bankszámla kell. Hétfő óta ezt hallottam, hogy ha bedugom a netet, és nem megy, oda is tuti csak a bankszámlaszám fog kelleni. Nem akartam túlokoskodni, hogy csak kikövetkeztetném ha valahova bankszámlaszámot kellene beírni, de bíztam a dologban, hogy tényleg, és h szerdára lesz net. (Ugye ÉN gondoltam rá, hogy hozzak magamnak UTP kábelt, dehát nem volt elég ez a tény önmagában [ezt sem mondta senki  h hozzak])

Bankban elszórakoztunk több mint 1 órát, de sikerrel. Közben megtudtam pár dolgot a thai, francia és a mexikói kajákról. :D Ezek után következett két mobilbolt, hogy kiderüljön mi a pálya francia SIM kártya terén, a helyzet elszomorító, prepaid rendszerben semmi 3G, így felejtős az elképzelésem, miszerint én egy francia számon non-stop online és barmikor elérhető legyek. :(

Ezek után mondom Zeldának hogy jöjjön csak, és varázsoljon netet. Na itt szorakoztunk fél óráig, nagynehezen a helyi hálozatra sikerült kapcsolódni, de net még mindig kanyi. Mivel itt most még nincs tanítás, a koli kb egy kisertethaz, nem is tudok senkit idecibálni, h mondja meg mit kell beállítani. (Elhihetitek, hogy próbáltam "egy pár" dolgot....).  Na a végén csak abban maradtunk Zeldával, h nagyon sajnalja h nem tud segíteni (ugy indult el ide, h pofon egyszerű, simán menni fog - természetesen ahogy sejtettem bankszamlaszam sem kellett sehova - miért is kellett volna?), és hogy holnap hívja a Neoliát (az az iroda ahol a szállást intézik, mint vmi PPP rendszer olyan az egész), aztán hátha tudnak mondani vmi okosat.

Ezek után felballagtam vele az irodájukba, ott lestem rá az e-mailekre. Útközben viszont találkoztunk 2 kanadai sráccal, akik most mennek haza, egyik kezembenyomta az UTBM hozzáférés adatait egy kártyán h neki már úgy sem kell, ezzel legalabb az egyetemi vezetéknélküli hálózatot tudom használni. Csak ugye ezzel is mi a gond? :) Ilyen dimbesdombos vidéken van a koli és a suli, az én szobám az konkrétan az egyetem földszintjéhez képest minusz szinten van. A szobamban 0 jelerősség, a koli előtérben egy kicsi. Így találtam ki, h szépen megírom a gépemen a bejegyzést, aztán felpattyogok az előrétbe, és mint Ryan Curtus canadai állampolgár, bejelentkezem, majd ott a telefonomról megpróbálom feltölteni a dolgot. Ha ezt most elolvastad, akkor sikerült is.

Fotók még mindig nicnsenek nagyon, ma azért elég jól körbejártuk a belváros egy szegletét, van itt folyó hidakkal, óváros, sétáló, szobor, erőd, oroszlán, citadella, minden. :) Ha egyszer végre valahára lesz net (a fene se tudja mikor), és az időjárás is jó lesz (nem mint ma), akkor nekiállok fotózni, de addig még egyelőre értelmetlen. Jobb szervezéssel napokat (ebben az ütemben heteket) lehetne spórolni időben. Egyelőre szörnyen vontatottan halad mindenféle adminisztráció, kíváncsi leszek a holnapi fejleményekre...