2011. február 27., vasárnap

Péntek again

Pénteken végre megcsináltattam a buszbérletemet: egy szép kártyácska (pont mint a DHLnél a belépőkártya), amit a buszon mindig oda kell koccintani/ériteni egy meghatározott helyre ha felszállok a buszra. És ennyi. 0,8 euro egy utazas, de egy oran belül csak 1x kell koccintani, addig érvényes. Ha sokat utazok, akkor a maximálisan fizetendő ősszeg 31 euró lehet, ez a normál tarifa, nekünk nem jár a gimis diákkedvezmény. (19 euroban maximalizálva)

Bent jártam az exchange irodában pénteken, és az egyik ott dolgozó hölgy leejtett egy papírt, amit én felvettem, és visszaadtam neki. Azt mondta "Koszönom" :D Egyböl vigyorra fakadt a szám, és mondtam hogy nagyon szívesen. Próbáltam kikérdezni, hogy honnan tudja ő ezt magyarul, aztan mondta, magyarul!!! "Én szeretnék menni Magyarország", és mondom honnan tanult magyarul "Én beszelek csak kicsit magyar, tanultam könyv" :D :D :D Komolyan mondom tök jó érzéssel töltött el a dolog, hogy ITT magyar szavakat hallani. Az meg durva, hogy egy külfölditől :) Mikor mentem el, nem is azt mondtam neki, h Au Revoir, hanem azt, hogy Viszontlátásra! :D És ő ismételte! :) Jó volt hallani!

Péntek estére ismét szerveződött valami: fél 10 körül átpattyogtam Jorge úrhoz. Később azon röhögtem, hogy ilyen nincs, h ezek a Latin-amerikaiak minden áldott alkalmon elő tudnak valakit még rántani az asztal alól, aki szintél spanyolajkú, és én még nem találkoztam vele. Voltunk 15-en egyedül én nem beszélem a spanyolt. :D 1-2 nagy poenrol igy lemaradtam, de mindig volt kivel beszélgetnem. Volt szo mindenről, magyaráztam egy csomót a magyar snyelvtanról, szavakat tanítottam, sms-t olvastam fel, egy néhányan (akikkel egy csoportban tömörültem) élvezték. Rengeteget emlegettük a magyar gyrost ami 2 euro (ellentétben az itteni 6 eurossal), és persze oda jutott a téma, hogy a magyar lányok a legszebbek :P és a poen, hogy ezt más is hallotta. :D Mondjuk a végén már (hajnal 4kor) olyan magasröptű dolgokról folyt a diskurzus, mint magyarország mezőgazdasága, vagy kolumbia legfőbb export cikkei...

Történt még egy érdekes story péntek este, amihez fűznék egy kis előzményt. Van nekem egy kedves barátom Svájcban, ott dolgozik, Nóra, voltam meglátogatni szeptemberben. Már akkor beszéltünk róla, hogy majd ha Fro.-ban leszek, leegyeztetjük hogy mikor, és meglátogatom újra, elvégre szép hely az a Svájc, és nincs is innen messze (kicsit több mint 200 km-re vannak innen). Azt kell tudni még ehhez, hogy ingyen tud hívni francia telefonszámokat. A előzményhez még egy dolog tartozik hozzá, az itteniek közül páran már vettek francia SIM kártyát, így az egyik mexikói csajszival (aki elsők között vett) megbeszéltem, hogy adja meg a számát, azt megadóm Nórának, és akkor majd lebeszéljük, h mikor, tud valamikor hívni. Időpontot egyeztetni nem sikerült záros határidőn belül. Közben viszont kiderült, hogy a többiek is vettek páran kártyát, és hogy 15 euroert hozzá lehet jutni. Mondom áááá az nagyon jóó, akkor csak beruházok én is egyre, ha akármi van, tudom az itteni újkeletű ismiket hívni, nem fogok 10 mrd dolláros telefonszámlát csinálni az otthoni telóval, és még Nóra is tud ingyen hívni. Megvettem a kártyát, és meg is csörgettem őt, le is mentette a számom.

Ezek után, péntek este pont a magyar nyelv rejtelmeibe próbáltam bevezetni újkeletű ismerőseimet, amikor is az említett csajszi (Silvia) kapott egy sms-t. Mutatja, hogy vmi idegen szam vmi halandzsa szöveggel. Belenézek: MAGYAR SZAVAK. Én persze csak egy pillanatig voltam meglepve, mert egyből eszembejutott, h Nora tudja ezt a szamot is és félreküldte az sms-t, de azért gyors leegyeztettük a számot, és mondtam hogy ez magyaaaaaar... Na akkor ezek elkezdtek rendesen fakadni, hogy ilyen hogy történhet, el kellett mesélni az egész storyt a többieknek is. :) Nagyon jó poen volt :D :D Utána megcsörgettem Nórát, felhívott, és 5 percig az volt a röhögés tárgya ahogy hallgatják ezt a képtelen magyar szöveget. :P

Volt még egy érdekesség, az egyik latin-amerikai neve valami Csoki én nem tudom milyen írásformában, de az is nagy vicc volt, amikor kiderült, hogy a magyar Csók = kiss, de a csokoládé = csoki = chocolate... :D

Kb 5re értem haza a teljesmértékben light sörözésből, nem mentünk el sehova, csak a Jorge szobájában szólt a zene és ment a traccsparty.

Szombat du átjött Tristan, mert még Lyonban dumáltuk, hogy van egy csomó videója párizsról, össze akar rakni vmi zenés anyagot... Átjött 3-4 között, 7kor ment el, addig dumaltunk mindenről, videovágást mutattam neki, kitárgyaltuk Budapestet (ismét), Párizst, Boudeaux-ot (oda valósi) mutatott rengeteg fényképet. Volt kint amicsiban is, ugyhogy Chicago és a Niagara könryékéről is megnézhettem 1-2 jó fotót.

Szombat du. Audrey (francia csaj, a welcome clubból) hívott hogy menjek velük és a francia barátaival iszogatni valahova és hívjak mindenkit akit akarok, mondtam neki hogy én offon vagyok, esélytelen, meg az idő is sz.r, szakad az eső. Na erre írt még Jorge, Rodolfo, Silvia is msnen/FBon, hogy na, akkor hol és hánykor, meg aztán még este 22:50kor sms-t is kaptam Louistól, hogy itt vannak a mittudomén melyik Irish Pubban induljak el :D De mondtam nekik, hogy ácsi, jó bulit, a mai nap a relaxálásé.

A többiek közben voltak ma 3. ízben focizni, ahova mindig hívnak, és mennék is én, csak a Magyarországról postán feladott csomagom (kedden lesz két hete) még mindig nem érkezett meg (kiajanlott szallitasi idő 4 nap). És abban van a cipő, amit szét mernék rugni... :S Úgyhogy sajna eddig mindet le kellett mondanom.