2011. február 15., kedd

L'Aventure Peugeot

A mai napra is jutott érdeksség, hogy ne csak a semmiről jártassam a számat :) Elmentünk a Belforttól 20 km-re fekvő Sochaux nevű városkába, meglesni a Peugeot múzeumot. Előszőr pár szót ejtenék az odaútról, lényegében a buszközlekedésről. Belfort nagyrészt É-D irányban elterülő városka, ilyen irányban közlekedve egész jó a várósi (és elővárosi, ha lehet így nevezni) buszközlekedés. A buszok 4 irányban egész az aggomeráció külső széléig vezetnek. Na itt átpattantunk egy másik menetrend szerinti járatra (már első nap feltűnt, csak elfelejtettem leírni, hogy itt bizony vannak női buszsofőrök is, nem is kevés. :D), melyről Sochauxban a múzeum előtt szálltunk le. Itt egy-két kép az Optymoról (Belfortban a  "buszvállalat") és a másik buszról:




Odafelé Zeldával dumáltunk, visszafelé figyeltem meg sok mindent, pl hogy mennyire más a forgalom rendezése. Sok forgalmas csomópont közelében előfordul, hogy a buszsáv nem az elsődleges úttest része, hanem oldalt (mint a 44-esen Szarvas és Bcs között a bicikliút :D ) le van választva. (Az úttest és a buszsáv között sövény, vagy füves terület). Így a busz kikerüli a dugót, autóval pedig lehetetlenség a buszsávon pofátlankodni. A buszsáv végén körforgalom, viszont a busznak van egy levágás a körforgalom közepén, ergó nem kell körbemenni. Amikor a busz jön, az autóknak nincs behajtás a körforgalomba. Nagyon találó megoldás. Ha később tudom, lefotózom. :) Ami még érdekes, figyeltem, az emberek nem bliccelnek. Mindenki szépen érintgeti oda a digitális "jegyét", ahova szükséges (erről már irtam korábban).

Ami még érdekes volt útközben, visszafelé klikkentettem egy fotót róla: Belfort mellett már megépült a TGV pálya, még nem adták át, az állomás folyamatban van. Nem tudom meddig fog tartani, valamikor 2011ben adják át (állítólag), Zelda szerint a majd 4 órás út Párizsba kevesebb mint 2-re fog rövidülni... Érdekes, ahogy átível utat, autópályát, bevásárlóközpontot, és bármit két kis domb között.



A Peugeot múzeum érdekesnek mondható, tele van mindennel a kezdetektől napjainkig. Kivülről egy kis ratyi épületnek tűnt, a végére elfáradtam a fotózgatásban. Született 246 kép :D Akit érdekelnek az autók, az végiglapozhatja, feldobtam picasara IDE. Akit viszont annyira nem érdekelnek, annak összefoglalóul kiemelnék ide 1-2 dolgot, ami nekem érdekesnek tűnt. Ami biztos, h vakuval nem volt jo fotózni, túlzottan csillogott minden, vagy nem az volt világos aminek kellett volna, vaku nélkül meg könnyebben elmosódott nehány kép. Összességében lett sok jó kép. Más viszont az én telómmal fotózni nem tud, sokadjára jövök rá. :D (Amiken én rajtavagyok, mint kicsit el van mosva...) :D

Ja és itt állítólag (Zelda szerint) a Citroen és a Peugeot a király, a Renault meg a ratyi low-end kategória, olcsóbb, sz.rabb, megbizhatatlanabb. Állítólag....

Aki cikket akar a helyről olvasni, annak találtam egyet:
http://www.origo.hu/auto/veteran/20080810-peugeotmuzeum-sochaux.html

Tehát az érdekességek:

A múzeum kívülről 

belülről

a két névadó

Volt egy gyűjtemény a mindenféle Peugeot-jelekből, egészen a kezdetektől

V2, 3,75 LE, a kezdetek

1899

Kérsz egy Peugeot Saw-t? :) (saw = fűrész)

Type 139 A


repülőgép-motor

varrógép

szerintem a legrondább Peugeot-oroszlán

184 Landaulet, 1928ból




402, 1938ból

404


104 ZS Rallye


1998-as sebességrekorder bringa, havon 212 km/h -val

Hakkinen McLaren Peugeot-ja, MP4/9, 1994ből










207 cc

908 RC



907

Én és A taxi a filmből :D