2011. február 17., csütörtök

Campus de Sevenans | UTBM

A mai napot keskenyen össze tudom foglalni. Franciaóra, ebéd az egyetemi étteremben. Savanyúság(?) gyanánt ettem halat :) Most időben érkeztünk lehetett választani 3 féléből, viszont megint láttam olyat mások tányérján, ami már elfogyott (rizs vs vmi csirke...). Az étteremben kiselőadást tartottam latin-amerikai ismerősemnek a magyar nyelv néhány sajátosságáról, és Cris megtanulta elmondtani, h "Ném bészélek mádzsárul" :) (Én meg persze "dzso no ábló eszpányol" - vagy valami ilyesmit)

Ezek után az irodában pontot tettem a papírmunkára, megvan mostmár minden egy helyen, elég példányszámban, kitöltve amit le kell majd adni feb 28ig, nincs több töltögetés. A bank, a neolia (ahol a kolit intézik) és a SMEREB (biztosítás)-iroda viszont még vár egy látogatásra, vélhetően holnap.

Holnap állítólag érkezik még rajtam kívül igazi Erasmusos, méghozzá 2 arc Romániából, jövő héten meg valami olaszok 2en, így összesen itt most ebben a félévben lesz 5 db ember, aki igazi, európai Erasmus ösztöndíjjal érkezik. :)

Az egyetem neve L'Universite de Technologie de Belfort-Montbéliard. 3 campus van, 1 itt 200 m-re, egy Belfort másik végében (busszal kb 20 perc), 1 pedig Montbéliardban (szomszédos települések egyike). Az irodázás után elmentünk szervezetten megnézni a Sevenans campust (második a 3 felsoroltból). Szép (nem túl régi) épületegyüttes, modern, a folyó fölé van építve a földszintje, ahogy bemegyünk van egy olyan rész, ahol üvegezett a padló, és lehet látni ahogy csordogál a "La Savoureuse". Fotókat még majd később lesz alkalmam csinálni róla, érdekes épületegyüttes, még egy renovált kastély is tartozik hozzá (irodák). Benéztünk 1-2 előadóterembe... nem olyanok a székek mint a KA26-ban, az biztos... Körbevezettek minket mindenfelé, aztán kb ennyi volt a program, indulhattunk szépen haza. :)

Ezeken kívül egy érdekesség történt: Írtam már Haylee-ról és Zeldáról. Ők a mi "ügyintézőink". Előbbi az utóbbi főnöke. Mi mindkettővel angolul beszélünk, ők viszont mindenki mással franciául. Kivéve 1 esetet: egymással angolul beszélnek. Mondom Haylee-nak, ti miért beszéltek angolul egymással?! Erre mit mondott? "Mert én angol vagyok, és a férjemtől tanultam franciául... :D" És Zelda így tud gyakorolni, hogy az angolja ne tunyuljon, mert a külföldi diákokon kívül nem beszélnek állítólag nagyon senkivel angolul... . Érdekes, nem gondoltam volna, hoyg angol. Bár a neve Haylee Cofield... ez azért utalhatott volna rá :D