2011. február 18., péntek

La Laverie

A mosással volt probléma, ahogy írtam korábban itt. A jóslatom bejött, az én általam írt e-mailre rá sem bagózott senki. Két másik szálon viszont haladt a cselekmény:

A továbbiakhoz tudini kell, hogy mindenkinek van egy "számlája" a hallgatói egyesületnél (AE) , 15 euro a tagdíj, ezen felül lehet befizetni akármilyen összeget, amit később a bárban (Le Foyer) le lehet enni-inni, vagy például mosoda zsetonokat lehet venni belőle.

1. A kanadai gyerek, John nagyon jó fej volt, mivel tudta hogy 28.-a előtt nem biztos hogy nyitnak nekem számlát, és mivel ő már a számlán maradt összeget úgy sem tudja levásárolni, megengedte, hogy vegyek úgy mosoda zsetont, mintha én ő lennék, ez le lett "zsírozva" az egyik "nagyfőnökkel" is. (Elvileg nem lehetne, de most speciális az eset). Így birtam venni (ingyen ergo) 1 db zsetont, amivel birtam egy kört mosni. Már akkor kiderült, hogy a szárítógéphez nem kell zseton (ez alább fontos lesz :D). John megadta a mailcímem egy bizonyos Marienek, ő írt, így tudtam meg az egészet. A mosodához az internetes oldalon kell időpontot foglalni, (amihez nekem nem volt hozzáférésem), így később, mikor kértem, John megadta a jelszavát is (ez utóbbit viszont már nem kellett használnom, lásd második szál.) Amikor kipróbáltam a gépet, Carlos-szal pont összefutottam (kolumbiai, szomszédos épületben lakik), ő magyarázta el hogy hogy működik és mósó- és a szárítógép.

2. Zeldának kifejeztem nemtetszésem még mult heten, hogy miaz már hogy nem tudok feb 28 előtt mosni, itt áll még a síelésből hozott cuccaim egy része is, nomeg nem hoztam annyi ruhát, hogy 3 hétre elég legyen. Ekkor ő elkezdett e-mailezgetni az AE elnökével, és nagynehezen ki sikerült udvarolni belőlük, hogy nekem akkor megnyitják a számlát most a héten valamikor. Kedden írt nekem egy Gaetan nevű srác (aki a főnökféle), hogy akkor másnap (szerdán) megoldható a befizetés, tudok regisztrálni, és zsetont is venni. Mivel Carlos tájékoztatott, kiderült számomra, hogy a szárítógéphez nem kell zseton. :) Ezek az irodában ezt viszont nem tudták. A maximálisan vásárolható zsetonszám 2 hetente. Mondom mi? Van egy pár cuccom amit szeparáltan kell mosni, mert nem akarok a fehér pólómból rózsaszínt csinálni. (Korábban otthon már sikerült ilyet összehozni :D) Kiudvaroltam, hogy adjanak 3 zsetont. Ezután mit hallok? 3 a mosógéphez, 3 a szárítóhoz, az 6. Háhá röhögtem magamban egyből, hogy a szárítóhoz nem kell, akkor végülis lesz 6 zsetonom. Meg van egy biztonsági okokból elrakva (amit még Eduardo adott első héten). Hazajöttem, egyből foglaltam helyet (bár még olyan kevesen vannak a koliban hogy igazából felesleges volt), és egyből meg is pakoltam mind2 mosógépet. Olé! (Ja, egy zseton amugy 0,7 euro......)